BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem maradt Németországban: bedőlt a brit autógyártás is - döbbenetes a zuhanás

Tavaly a britek csaknem ötödével kevesebb autót gyártottak, mint egy évvel korábban. A brit autógyártásban ez a leggyengébb adat 1954 óta, eltekintve a koronavírus-járvány okozta hosszabb ideig tartó, szinte teljes leállástól.

Az Egyesült Királyságban 17,7 százalékkal, 78 ezer 12-re esett éves szinten az autók és haszongépjárművek gyártása januárban – derül ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján csütörtökön közzétett statisztikából.

autószalon, mercedes, Beautiful,Modern,Cars,On,Display,At,Local,Dealership,Salon.,Automobiles
brit autó
Tavaly csaknem ötödével kevesebb brit autót gyártottak, mint egy évvel korábban / Fotó: MAD_Production / Shutterstock

Az autók kibocsátása 14,3 százalékkal, 71 104-re, a haszongépjárműveké pedig 41,5 százalékkal, 6908-ra esett.

A belföldi piacra 30,5 százalékkal kevesebb, 23 901 jármű készült, míg az exportra szánt autógyártás 13,4 százalékkal, 70 910-re zsugorodott éves összehasonlításban. Az SMMT adatai szerint az Egyesült Királyságban 30 028 elektromos és hibrid jármű készült, ami 1,5 százalék növekedést jelent, és az összes autó 42,2 százalékát jelentette.

Az EU volt a brit gyártású autók legnagyobb globális piaca januárban, az autóexport több mint a fele, 52 százaléka irányult ide. Sorrendben az Egyesült Államok (18,6 százalék), Kína (6,2 százalék), Törökország (3,5 százalék) és Japán (3,4 százalék) következett. 

Míg az EU-ba és Kínába irányuló szállítások 11,2 százalékkal, illetve 46,3 százalékkal csökkentek, az Egyesült Államokba, Törökországba és Japánba irányuló export 12,4 százalékkal, 36,9 százalékkal és 8,1 százalékkal nőtt. Az Egyesült Királyságban 779  584 autót gyártottak tavaly, 13,9 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. .

A tavalyi a leggyengébb adat 1954 óta, eltekintve a koronavírus-járvány okozta hosszabb ideig tartó, szinte teljes leállástól.

Tavaly 275 ezer 896 elektromos és hibrid jármű készült, 20,4 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban, és az összes autó 35,4 százaléka tartozott ebbe a kategóriába.

Autóipar: elkészült a lista, ezek a gyárak zárhatnak be – Magyarország figyel

A veszteséges európai autógyárak között szinte csak nyugat-európai van. Magyarországi gyár egyelőre nincs köztük, szlovén és szlovák viszont igen. Az európai autóipar egyértelműen szenved.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.