BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Barbie gyártója búcsút mondana Kínának – nem tetszenek a Mattelnek az új vámok

Kína részesedése a Mattel globális termelésében 2025-ben várhatóan 40 százalék alá csökken, szemben a 2024-es 50 százalékkal.

A Mattel  jelentős lépéseket tett ellátási láncának diverzifikálása érdekében, hogy csökkentse a Kínából származó importárukra kivetett amerikai vámok hatását. A vállalat 2025-re várhatóan növeli nyereségét, köszönhetően a globális termelésének átszervezésének és a Kínától való függőség mérséklésének. A Mattel vezérigazgatója, Ynon Kreiz elmondta, hogy a vállalat 2018 óta dolgozik ellátási láncának átalakításán.

A Barbie gyártója búcsút mondana Kínának – nem tetszenek a Mattelnek az új vámok
A Barbie gyártója búcsút mondana Kínának – nem tetszenek a Mattelnek az új vámok / Fotó: AFP

Az átalakítás részeként 2024-ben bezárták egyik elsődleges beszállítói üzemüket Kínában, ami 83 millió dolláros megtakarítást eredményezett. Ez a stratégiai lépés lehetővé tette a Mattel számára, hogy földrajzilag kiegyensúlyozottabb ellátási láncot alakítson ki, jobban felkészülve a különböző piaci kihívásokra. A vállalat pénzügyi igazgatója, Anthony DiSilvestro közölte, hogy 

Kína részesedése a Mattel globális termelésében 2025-ben várhatóan 40 százalék alá csökken, szemben a 2024-es 50 százalékkal. 

Az Egyesült Államok a vállalat globális játékeladásainak mintegy felét teszi ki, így a vámok körülbelül a teljes termelés 20 százalékát érintik. A tervek szerint 2027-re egyetlen ország sem fogja a Mattel globális termelésének több mint 25 százalékát képviselni.

Jelenleg a Mattel hét országban gyártja termékeit, főbb gyártási helyszínei Indonéziában, Thaiföldön, Malajziában és Mexikóban találhatók. DiSilvestro szerint a vállalat termékeinek kevesebb mint 10 százaléka készül Mexikóban, amely szintén új amerikai vámokkal szembesülhet a közeljövőben. A Mattel további intézkedéseket is tervez a vámok hatásainak mérséklésére, például áremelések formájában, bár ezek részleteit nem hozták nyilvánosságra.

Kreiz hangsúlyozta, hogy 

a Mattel ellátási láncának átalakítása versenyelőnyt biztosít a vállalat számára a kihívásokkal teli piaci környezetben. 

A Barbie-gyártó cég kiemelkedően jól kezeli a komplexitást, nemcsak a költségek, hanem a minőség, a szolgáltatási szintek és a kiskereskedőkkel való együttműködés terén is. Ez lehetővé teszi, hogy a megfelelő termék a megfelelő időben és mennyiségben kerüljön a megfelelő polcra.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.