A Netflix még mindig ne fejezte be a folyamatos drágítást: az Egyesült Királyságban a rekordnézőszám ellenére is megemelte az előfizetési díjakat. A szolgáltató a legnépszerűbb, reklámmentes standard előfizetés árát 2 fonttal, azaz 18 százalékkal emelte, így az most havi 12,99 fontba kerül. A Netflix legutóbb 2023 októberében hajtott végre áremelést az Egyesült Királyságban, más országokban viszont tavaly is többször megemelte a díjakat.
„Időnként arra kérjük előfizetőinket, hogy fizessenek egy kicsivel többet, hogy továbbra is fejleszthessük a Netflixet. Továbbra is befektetünk a műsorokba, és még nagyobb értéket biztosítunk előfizetőink számára” – közölték. A vállalat már a múlt hónapban jelezte a közelgő áremelést, amikor bejelentette az Egyesült Államokra és Kanadára vonatkozó áremelkedéseket.
Az Egyesült Királyságban a reklámokkal támogatott standard előfizetés díja egy fonttal emelkedett, így most havi 5,99 fontba kerül.
A prémium csomag ára is egy fonttal nőtt, és ugyanennyivel növelte az extra tagok hozzáadásának díját is – írja a The Guardian.
Paolo Pescatore, a PP Foresight technológiai elemzője szerint az áremelések széles körben várhatók voltak. „A streamingpiac követi a hagyományos televíziózást az áremelésekben, és ehhez hozzá kell szoknunk” – mondta. Ugyanakkor figyelmeztetett: „A Netflixnek rendkívül óvatosan kell eljárnia. Létezik egy határ, egy pont, ahol a fogyasztók rendkívül frusztrálttá válnak a folyamatos áremelkedések miatt.”
Utolsó alkalommal közölte a Netflix a negyedéves előfizetői adatait, s ezt stílusosan a csúcson hagyta abba. A globális piacvezető streamszolgáltató fennállása legerősebb negyedévét produkálta ezen a soron, összesen 18,9 millióval nőtt előfizetőinek száma a tavalyi év utolsó három hónapjában. A korábbi legerősebb negyedévük 2020 első három hónapja volt, amikor is a koronavírus-járvány miatt otthonukba kényszerült emberek tömegével nyúltak a távirányító után, s 15 millióan azonnal be is fizettek a Netflixre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.