BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Netflix: a nézettség és az árfolyam is rekordmagasságban szárnyal

A piacvezető streamszolgáltató kenterbe verte a várakozásokat, élő sportközvetítéseinek és sikersorozatainak köszönhetően a várt duplájával a 300 milliós álomhatár fölé duzzasztotta előfizetői táborát. A Netflix árfolyama 14 százalékkal lőtt ki a rekordokban dúskáló negyedéves gyorsjelentésre.

Utolsó alkalommal közölte a Netflix a negyedéves előfizetői adatait, s ezt stílusosan a csúcson hagyta abba. A globális piacvezető streamszolgáltató fennállása legerősebb negyedévét produkálta ezen a soron, összesen 18,9 millióval nőtt előfizetőinek száma a tavalyi év utolsó három hónapjában.

Netflix
Az épület sötét, a kilátások viszont ragyogóak a Netflix környékén / Fotó: AFP

A korábbi legerősebb negyedévük 2020 első három hónapja volt, amikor is a koronavírus-járvány miatt otthonukba kényszerült emberek tömegével nyúltak a távirányító után, s 15 millióan azonnal be is fizettek a Netflixre. 

Netflix: a várt duplájával nőtt az előfizetői tábor

A Wall Street-i elemzők a legnagyobb figyelemmel követett adatnál előzetesen a pozitív trend folytatódását várták, s arra számítottak, hogy a Netflix 8,2 millió új előfizetőt vonzott magához, ekkora lehetett az állománybővülés és a lemondások egyenlege. Erre alaposan rácáfolt a társaság, amely 

a hirtelen támadt érdeklődést az újonnan a műsorpalettára felvett sportközvetítéseinek javára írja, 

no meg a Squid Game dél-koreai sikersorozat második évada is rengeteg új nézőt hozott a társaságnak. A Jake Paul influenszernek és Mike Tyson kiérdemesült nehézsúlyú bokszvilágbajnoknak az előbbi győzelmével véget ért bemutató meccse a világ legnézettebb előfizetéses streamen közvetített sporteseménye lett, a karácsonyi két amerikaifutball-mérkőzés pedig az NFL legnézettebb streamelt összecsapásainak számított. 

A pankrációért bolondulnak az amerikaiak – a Netflix nem kis örömére / Fotó: AFP 

Hab a tortán és a jövő bevételeit is megalapozza az amerikai profi pankrációs szövetség, a WWE által szervezett élő show-műsorok közvetítése, amit csak a Netflixen követhet figyelemmel az erre rákattant néző. Ők sincsenek kevesen, amint azt a Raw címen futó pankrációs sorozat január 6-i premierje fényesen visszaigazolt. 

A sportműsorok döntő szerepet játszottak abban, hogy a negyedik negyedévben az amerikai és kanadai előfizetői állomány 4,82 millióval 89,63 millióra nőtt. A másik három régióban (Ázsia, EMEA, Latin-Amerika) is 4-5 millió pluszokról számoltak be, a végeredmény, hogy a Netflix előfizetőinek száma átlépte a bűvös 300 milliót és egészen pontosan 301,63 ezer volt december 31-én. Saját becslésük szerint globálisan 700 millió embert szórakoztatnak nap mint nap műsoraikkal.

A bevételnövekedést még nem a reklámok hajtják

A Netflix egyébként a megelőző gyorsjelentése közreadásakor jelezte, hogy a folyó üzleti évtől kezdődően nem ad nyilvános vállalati előrejelzést a várható előfizetői számról, mert azt a befektetők olyan spekulációkhoz használják fel, melyekkel a részvényárfolyamot szélsőséges és fundamentálisan megalapozatlan kilengésekre késztetik. 

A cégvezetés arra kéri a befektetőket, hogy a Netflix teljesítményét a bevétel és az üzemi árrés alakulása alapján ítélje meg. Az is jelezték, hogy az ügyfél-elégedettség mutatójaként a nézők hűségét, vagyis a képernyő/kijelző előtt eltöltött időt fogja mértékként használni. 

A bevétel és az árrés terén pedig kifejezetten jól áll a cég, sőt, egyre szebb számokkal kábítják a befektetőket. 

A negyedévben 16 százalékkal, 10,2 milliárd dollárra növelték bevételeiket, ekkora tempóra legutóbb 2021 végén volt példa. Igaz a bővülés hajtóereje egyelőre nem a reklámok, hanem az áremelések voltak, a cég

  • az Egyesült Államokban
  • Kanadában,
  • Argentínában
  • és Portugáliában is feljebb srófolta árait.

Az Egyesült Államokban a legtöbben az év végén 2,50 dollárral, 17,99 dollárra megdrágított havidíjas csomagra fizettek elő, átszámítva ez 7150 forintnak felel meg. A bevétel mellett az üzemi haszonkulcs is szépen kúszik felfelé, az egy évvel korábbi 16,9 százalékról az évzáró negyedévben már 22,2 százalékra nyomták fel a mutatót. 

Los Angeles Premiere And Fan Event For Netflix's 'Squid Game' Season 2
A siker letéteményesei, a Squid Game alkotógárdája. Az új széria a legnézettebb sorozatnak ígérkezik / Fotó: NurPhoto via AFP

Tegyük hozzá, hogy a harmadik negyedévben már 29 százaléknál is jártak, és az üzleti év átlaga 27 százalékra jön ki. Egy év alatt a tiszta nyereség is megduplázódott, 1,87 milliárd dollárra gyarapodott, az egy részvényre eső nyereség (EPS) pedig 2,11 dollárról 4,27 dollárra ugrott. 

Kilőtt az árfolyam, pezsgőznek a befektetők

A FactSet által megkérdezett elemzők arra számítottak, hogy a Netflix 4,20 dolláros részvényenkénti nyereséget fog kimutatni 10,12 milliárd dolláros árbevétel mellett. Mindkét kiemelt adat verte a prognózist. Ennek meg is volt az eredménye, a Netflix részvényárfolyama 14 százalékos emelkedéssel történelmi csúcsra, 993 dollárra drágult a keddi tőzsdezárást követően publikált gyorsjelentésben közöltekre.

S a jó híreket lehet még fokozni, a cég a folyó negyedévre már 10,46 milliárdos bevétellel, 28,2 százalékra visszaemelkedő üzemi profitrátával és 5,58 dolláros EPS-sel kalkulál – bár ezek enyhén alatta vannak a Wall Street vérmes várakozásainak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.