BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Netflix: a nézettség és az árfolyam is rekordmagasságban szárnyal

A piacvezető streamszolgáltató kenterbe verte a várakozásokat, élő sportközvetítéseinek és sikersorozatainak köszönhetően a várt duplájával a 300 milliós álomhatár fölé duzzasztotta előfizetői táborát. A Netflix árfolyama 14 százalékkal lőtt ki a rekordokban dúskáló negyedéves gyorsjelentésre.

Utolsó alkalommal közölte a Netflix a negyedéves előfizetői adatait, s ezt stílusosan a csúcson hagyta abba. A globális piacvezető streamszolgáltató fennállása legerősebb negyedévét produkálta ezen a soron, összesen 18,9 millióval nőtt előfizetőinek száma a tavalyi év utolsó három hónapjában.

Netflix
Az épület sötét, a kilátások viszont ragyogóak a Netflix környékén / Fotó: AFP

A korábbi legerősebb negyedévük 2020 első három hónapja volt, amikor is a koronavírus-járvány miatt otthonukba kényszerült emberek tömegével nyúltak a távirányító után, s 15 millióan azonnal be is fizettek a Netflixre. 

Netflix: a várt duplájával nőtt az előfizetői tábor

A Wall Street-i elemzők a legnagyobb figyelemmel követett adatnál előzetesen a pozitív trend folytatódását várták, s arra számítottak, hogy a Netflix 8,2 millió új előfizetőt vonzott magához, ekkora lehetett az állománybővülés és a lemondások egyenlege. Erre alaposan rácáfolt a társaság, amely 

a hirtelen támadt érdeklődést az újonnan a műsorpalettára felvett sportközvetítéseinek javára írja, 

no meg a Squid Game dél-koreai sikersorozat második évada is rengeteg új nézőt hozott a társaságnak. A Jake Paul influenszernek és Mike Tyson kiérdemesült nehézsúlyú bokszvilágbajnoknak az előbbi győzelmével véget ért bemutató meccse a világ legnézettebb előfizetéses streamen közvetített sporteseménye lett, a karácsonyi két amerikaifutball-mérkőzés pedig az NFL legnézettebb streamelt összecsapásainak számított. 

A pankrációért bolondulnak az amerikaiak – a Netflix nem kis örömére / Fotó: AFP 

Hab a tortán és a jövő bevételeit is megalapozza az amerikai profi pankrációs szövetség, a WWE által szervezett élő show-műsorok közvetítése, amit csak a Netflixen követhet figyelemmel az erre rákattant néző. Ők sincsenek kevesen, amint azt a Raw címen futó pankrációs sorozat január 6-i premierje fényesen visszaigazolt. 

A sportműsorok döntő szerepet játszottak abban, hogy a negyedik negyedévben az amerikai és kanadai előfizetői állomány 4,82 millióval 89,63 millióra nőtt. A másik három régióban (Ázsia, EMEA, Latin-Amerika) is 4-5 millió pluszokról számoltak be, a végeredmény, hogy a Netflix előfizetőinek száma átlépte a bűvös 300 milliót és egészen pontosan 301,63 ezer volt december 31-én. Saját becslésük szerint globálisan 700 millió embert szórakoztatnak nap mint nap műsoraikkal.

A bevételnövekedést még nem a reklámok hajtják

A Netflix egyébként a megelőző gyorsjelentése közreadásakor jelezte, hogy a folyó üzleti évtől kezdődően nem ad nyilvános vállalati előrejelzést a várható előfizetői számról, mert azt a befektetők olyan spekulációkhoz használják fel, melyekkel a részvényárfolyamot szélsőséges és fundamentálisan megalapozatlan kilengésekre késztetik. 

A cégvezetés arra kéri a befektetőket, hogy a Netflix teljesítményét a bevétel és az üzemi árrés alakulása alapján ítélje meg. Az is jelezték, hogy az ügyfél-elégedettség mutatójaként a nézők hűségét, vagyis a képernyő/kijelző előtt eltöltött időt fogja mértékként használni. 

A bevétel és az árrés terén pedig kifejezetten jól áll a cég, sőt, egyre szebb számokkal kábítják a befektetőket. 

A negyedévben 16 százalékkal, 10,2 milliárd dollárra növelték bevételeiket, ekkora tempóra legutóbb 2021 végén volt példa. Igaz a bővülés hajtóereje egyelőre nem a reklámok, hanem az áremelések voltak, a cég

  • az Egyesült Államokban
  • Kanadában,
  • Argentínában
  • és Portugáliában is feljebb srófolta árait.

Az Egyesült Államokban a legtöbben az év végén 2,50 dollárral, 17,99 dollárra megdrágított havidíjas csomagra fizettek elő, átszámítva ez 7150 forintnak felel meg. A bevétel mellett az üzemi haszonkulcs is szépen kúszik felfelé, az egy évvel korábbi 16,9 százalékról az évzáró negyedévben már 22,2 százalékra nyomták fel a mutatót. 

Los Angeles Premiere And Fan Event For Netflix's 'Squid Game' Season 2
A siker letéteményesei, a Squid Game alkotógárdája. Az új széria a legnézettebb sorozatnak ígérkezik / Fotó: NurPhoto via AFP

Tegyük hozzá, hogy a harmadik negyedévben már 29 százaléknál is jártak, és az üzleti év átlaga 27 százalékra jön ki. Egy év alatt a tiszta nyereség is megduplázódott, 1,87 milliárd dollárra gyarapodott, az egy részvényre eső nyereség (EPS) pedig 2,11 dollárról 4,27 dollárra ugrott. 

Kilőtt az árfolyam, pezsgőznek a befektetők

A FactSet által megkérdezett elemzők arra számítottak, hogy a Netflix 4,20 dolláros részvényenkénti nyereséget fog kimutatni 10,12 milliárd dolláros árbevétel mellett. Mindkét kiemelt adat verte a prognózist. Ennek meg is volt az eredménye, a Netflix részvényárfolyama 14 százalékos emelkedéssel történelmi csúcsra, 993 dollárra drágult a keddi tőzsdezárást követően publikált gyorsjelentésben közöltekre.

S a jó híreket lehet még fokozni, a cég a folyó negyedévre már 10,46 milliárdos bevétellel, 28,2 százalékra visszaemelkedő üzemi profitrátával és 5,58 dolláros EPS-sel kalkulál – bár ezek enyhén alatta vannak a Wall Street vérmes várakozásainak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.