Thaiföldre is meghozza a turisták áradatát a Fehér Lótusz
Hawaii és Szicília után Thaiföldre költözik a Fehér Lótusz (White Lotus). A sorozat következő évadát a helyi Four Seasons hotelben forgatták. Lassan megszokhattuk, hogy megugrik a sorozat forgatási helyszíneinek népszerűsége, nem is beszélve a sorozatnak otthont adó hotelekről. Ázsiában, Thaiföldön a turisztikai szakemberek 20 százalékos növekedést várnak az epizódoknak köszönhetően.

Chompu Marusachot, a Thaiföldi Turisztikai Hatóság New York-i irodájának igazgatója szerint az eddigi helyszínek forgalma is nagyjából ennyivel nőtt, remélik, hogy ez most is így lesz.
Még nagyobb ugrás jöhet
A Bloomberg szerint még az is benne van pakliban, hogy Chompu meg fog lepődni, ugyanis a filmet országszerte több helyszínen és szállodában forgatták, ami jót tehet az utazási kedvnek.
Emellett a sorozatot is egyre többen nézik, tehát egyre több emberhez jut el az élmény is.
A Fora utazási iroda már most is tapasztalja az érdeklődés növekedését, Rabia Malik, a cég tanácsadója szerint nyitottak már be úgy az irodába, hogy a harmadik évad helyszíneit akarják végigjárni, nem is beszélve az ottani hotelekről.
A Fehér Lótusz-láz nemcsak az adott hotelről szól már – a Fora thaiföldi foglalásainak mennyisége megtriplázódott,
ez a szám összhangban van a korábbi helyszíneken regisztrált növekedésekkel. A Black Tomato szicíliai forgalma szintén megháromszorozódott a második évad befejezése után.
Mesés 40 millió
Még ha Chompu elvárásai szerényebbek is,
az általa remélt 20 százalékos emelkedés is elég lenne ahhoz, hogy Thaiföld visszatérjen a pandémia előtti látogatottsági szintre.
Az ország idegenforgalmi és sportminisztériumának előzetes adatai szerint 2024-ben 35,5 millió turista kereste fel az országot, szemben a 2023-as 28,2 millióval, de ez még mindig elmarad a 2019-es csaknem 40 milliós szinttől. A növekedés nagy része az amerikai piacról származna, köszönhetően az amerikai szatírának, annak ellenére, hogy az Egyesült Államokból nem indulnak közvetlen járatok.
Nincs új a nap alatt
A harmadik évadot alkotó nyolc epizód – ahogyan az eddigiek is – a pénzes vendégek kalandjait és nyaralásuk mindennapjait követi nyomon, akik igencsak kihasználják az ötcsillagos nyaralóhely munkatársainak türelmét.
A torontói székhelyű Four Seasons Hotels and Resorts az a cég, amely exkluzív marketingpartnerséget kötött az HBO-val. Így reklámozhatja magát a White Lotus kizárólagos megtestesítőjeként, pedig a sorozatban több ötcsillagos szálloda is szerepel. A Mandarin Oriental és az Anantara alkalmazottai – akik az HBO-val kötött titoktartási megállapodások miatt névtelenül beszéltek a Bloomberggel – azt mondták, remélik, hogy ők is profitálnak majd a műsor elérhetőségéből, még akkor is, ha a szerződésben nem engedik meg nekik, hogy nyíltan közöljék filmbeli szerepüket.
Az Anantara számára különösen kapóra jönne a sok reklám és a népszerűsödés az Egyesült Államokban. A márka ugyanis növekedésben van, az elmúlt évben kilenc új helyszín nyitott Európában.
A harmadik évad előzetesében az anantarai Mai Khao üdülőhely előcsarnokának bejárata láthatóan a White Lotus gyógyfürdőt takarja;
de a munkatárs azt is hozzáteszi, hogy a vállalat három Koh Samui szállodáját is a White Lotus helyszínként használták. Az Anantara a thaiföldi turisztikai hatóság előrejelzéseivel összhangban 20 százalékos üzleti növekedésre számít.


