Thaiföld fővárosa, Bangkok egyik előkelő negyedében, a luxus-bevásárlóközpontok és ötcsillagos szállodák közelében a Christian Dior Gold House még fényesebben ragyog, mint a többi épület. A múlt hónapban megnyílt üzletet egymillió kézzel készített arany színű mozaikcsempe díszíti – úgy építették, hogy a francia márka párizsi központját idézze.
A kínai luxusmárkák eladásai a fogyasztói kiadások szélesebb körű visszaesése közepette zuhannak, a világ legexkluzívabb márkái közül többen Thaiföld felé fordulnak. A Hermes táskákkal ebédelni sétáló hölgyek és a csillogó bevásárlóközpontok előtt parkoló szuperautók mindennapossá váltak a thai fővárosban. Bangkok aranykorát éli, a gazdag helyiek és a szomszédos délkelet-ázsiai országokból érkező gazdag turistáknak köszönhetően.
Thaiföld a luxusipar egyik legfontosabb központjává vált
– mondta a Bloombergnek Jonathan Siboni, a párizsi székhelyű Luxurynsight tanácsadó cég vezérigazgatója.
A Luxurynsight adatai szerint az elmúlt 12 hónapban Délkelet-Ázsiában 26 nemzetközi luxusmárkaüzletet nyitottak, a legtöbbet, 11-et Thaiföldön. A Siam Piwat, amely Bangkok néhány legismertebb bevásárlóközpontját üzemelteti, közölte, hogy kimutatásai szerint
a luxustermékek, például a parfümök és a táskák értékesítése az elmúlt négy évben megnégyszereződött az ingatlanjaiban.
A növekvő gazdagság másik jele, hogy a Porsche egy helyi ingatlancéggel együttműködve dizájner társasházakat épít, míg az Aman, amely a világ legdrágább szállodáit üzemelteti, megnyitja első szálloda- és lakókomplexumát a városban.
Thaiföld déli tengerpartjaival és északi dzsungeleivel régóta népszerű turisztikai célpont, és ideális helyzetben van ahhoz, hogy tőkét kovácsoljon a szomszédos országok gyorsan felhalmozódó gazdagságából. A Knight Frank LLP ázsiai–csendes-óceáni kutatási vezetője, Christine Li által összeállított adatok szerint
2027-re Délkelet-Ázsiában várhatóan 1,4 millió nagy vagyonnal – legalább egymillió dollárral – rendelkező személy lesz a 2022-es 890 ezer után.
A thaiföldi kormány január elején módosította a vízumszabályokat, megkönnyítette a hosszú távú tartózkodási engedélyek kiadását a képzett szakemberek, a befektetők és a tehetős külföldiek számára.
Bangkok négyórás vagy annál rövidebb repülőútra van Délkelet-Ázsia szinte bármely pontjáról, és a kormány adatai szerint 2024-ben több mint 10 millióan látogattak Thaiföldre a régióból, ami 8,5 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A vízummentességi programoknak köszönhetően
Látva a fellendülést, a luxusmárkák is a pénz felé veszik az irányt. A Kering és a Burberry például 50 százalékos engedménnyel is kínálja termékeit Kínában, ahol a gazdaság nehezen lábal ki a lakásválságból, a fiatalabb fogyasztók pedig egyre inkább élményekre költenek státuszszimbólumok helyett. Thaiföld viszont szárnyal.
A délthai konyhát kínáló Sorn lett az ország első étterme, amely tavaly novemberben elnyerte a Michelin Guide áhított háromcsillagos minősítését. A Chao Phraya folyó mentén fekvő Capella Bangkokot tavaly szeptemberben a világ legjobb szállodájává választották.
A Pathum Wan bevásárló negyedben, Bangkok egyik legelőkelőbb negyedében egy magasított sétány köti össze a drága üzleteket, hogy a vásárlóknak ne kelljen az alattuk lévő zsúfolt járdákkal vagy Bangkok hírhedt közlekedési dugóival megküzdeniük.
A város fellendülőben lévő luxushelyszínének egyik legnagyobb ékköve a One Bangkok, amely a központi üzleti negyedben található, 3,2 milliárd dollár értékű épületek csoportja alkotja, októberben nyílt meg. Öt luxusszálloda található itt, köztük Bangkok első Ritz-Carltonja. A projekt második fázisában egy árkádsor is épül, ahol csúcskategóriás márkák és drága éttermek kapnak helyet.
A luxusközpontok a világ más pontjain is fejlődnek.
A Bain & Co. a közel-keleti luxuspiacot 2024-ben 16,5 milliárd dollárra becsülte, hasonlóan magas értéket képvisel a délkelet-ázsiai piac értéke is.
Thaiföld luxusreneszánsza azonban nem kockázatmentes. Az ország háztartásának adóssága a harmadik negyedév végén a bruttó hazai termék 89 százalékára emelkedett, ami a legmagasabb Délkelet-Ázsiában. A harmadik negyedévi gazdasági bővülés elmaradt a régió más országaitól, köztük Indonézia 5 százalékos növekedésétől. A külföldi turistákat elriaszthatja az is, hogy Thaiföldön nagy hagyománya van a katonai puccsoknak.
Ennek ellenére Thaiföldön és a tágabb régióban a luxusüzletek száma
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.