BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Thaiföld Dior

Bangkok lett Délkelet-Ázsia luxusfővárosa

A Christian Dior, a Louis Vuitton és a Porsche Bangkokra fogad, a gazdag thaiföldiek és a turisták ész nélkül költenek. Thaiföld divatba jött, a korábban nagy nyertesnek tűnő Kínában viszont befagyott a kereslet.

Thaiföld fővárosa, Bangkok egyik előkelő negyedében, a luxus-bevásárlóközpontok és ötcsillagos szállodák közelében a Christian Dior Gold House még fényesebben ragyog, mint a többi épület. A múlt hónapban megnyílt üzletet egymillió kézzel készített arany színű mozaikcsempe díszíti – úgy építették, hogy a francia márka párizsi központját idézze. 

Thaiföld Dior
Thaiföld váltotta fel Kínát a délkelet-ázsiai térség luxusközpontjaként / Fotó: Hans Lucas via AFP

A kínai luxusmárkák eladásai a fogyasztói kiadások szélesebb körű visszaesése közepette zuhannak, a világ legexkluzívabb márkái közül többen Thaiföld felé fordulnak. A Hermes táskákkal ebédelni sétáló hölgyek és a csillogó bevásárlóközpontok előtt parkoló szuperautók mindennapossá váltak a thai fővárosban. Bangkok aranykorát éli, a gazdag helyiek és a szomszédos délkelet-ázsiai országokból érkező gazdag turistáknak köszönhetően. 

Thaiföld a luxusipar egyik legfontosabb központjává vált

mondta a Bloombergnek Jonathan Siboni, a párizsi székhelyű Luxurynsight tanácsadó cég vezérigazgatója.

Emelkedik a dollármilliomosok száma

A Luxurynsight adatai szerint az elmúlt 12 hónapban Délkelet-Ázsiában 26 nemzetközi luxusmárkaüzletet nyitottak, a legtöbbet, 11-et Thaiföldön. A Siam Piwat, amely Bangkok néhány legismertebb bevásárlóközpontját üzemelteti, közölte, hogy kimutatásai szerint 

a luxustermékek, például a parfümök és a táskák értékesítése az elmúlt négy évben megnégyszereződött az ingatlanjaiban. 

A növekvő gazdagság másik jele, hogy a Porsche egy helyi ingatlancéggel együttműködve dizájner társasházakat épít, míg az Aman, amely a világ legdrágább szállodáit üzemelteti, megnyitja első szálloda- és lakókomplexumát a városban.
Thaiföld déli tengerpartjaival és északi dzsungeleivel régóta népszerű turisztikai célpont, és ideális helyzetben van ahhoz, hogy tőkét kovácsoljon a szomszédos országok gyorsan felhalmozódó gazdagságából. A Knight Frank LLP ázsiai–csendes-óceáni kutatási vezetője, Christine Li által összeállított adatok szerint

2027-re Délkelet-Ázsiában várhatóan 1,4 millió nagy vagyonnal – legalább egymillió dollárral – rendelkező személy lesz a 2022-es 890 ezer után. 

A thaiföldi kormány január elején módosította a vízumszabályokat, megkönnyítette a hosszú távú tartózkodási engedélyek kiadását a képzett szakemberek, a befektetők és a tehetős külföldiek számára. 

Indiából és a Közel-Keletről érkeznek a legtöbben 

Bangkok négyórás vagy annál rövidebb repülőútra van Délkelet-Ázsia szinte bármely pontjáról, és a kormány adatai szerint 2024-ben több mint 10 millióan látogattak Thaiföldre a régióból, ami 8,5 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A vízummentességi programoknak köszönhetően 

  • az Indiából érkezők száma csaknem 31 százalékkal, mintegy 2,1 millióra emelkedett, míg 
  • a Közel-Keletről érkező látogatók száma 24 százalékkal, 742 ezerre ugrott. 
  • A kínai turisták száma azonban továbbra is a járvány előtti szinten stagnál. 
  • Összességében Thaiföld arra számít, hogy a külföldi turisták érkezése idén eléri a 40 milliós rekordot a tavalyi 35,5 millió után.

A luxusmárkák Thaiföld felé veszik az irányt

Látva a fellendülést, a luxusmárkák is a pénz felé veszik az irányt. A Kering és a Burberry például 50 százalékos engedménnyel is kínálja termékeit Kínában, ahol a gazdaság nehezen lábal ki a lakásválságból, a fiatalabb fogyasztók pedig egyre inkább élményekre költenek státuszszimbólumok helyett. Thaiföld viszont szárnyal. 

A délthai konyhát kínáló Sorn lett az ország első étterme, amely tavaly novemberben elnyerte a Michelin Guide áhított háromcsillagos minősítését. A Chao Phraya folyó mentén fekvő Capella Bangkokot tavaly szeptemberben a világ legjobb szállodájává választották. 

A három Michelin-csillagos Sorn csapata / Fotó: Bangkok Post via AFP

A Pathum Wan bevásárló negyedben, Bangkok egyik legelőkelőbb negyedében egy magasított sétány köti össze a drága üzleteket, hogy a vásárlóknak ne kelljen az alattuk lévő zsúfolt járdákkal vagy Bangkok hírhedt közlekedési dugóival megküzdeniük.

A város fellendülőben lévő luxushelyszínének egyik legnagyobb ékköve a One Bangkok, amely a központi üzleti negyedben található, 3,2 milliárd dollár értékű épületek csoportja alkotja, októberben nyílt meg. Öt luxusszálloda található itt, köztük Bangkok első Ritz-Carltonja. A projekt második fázisában egy árkádsor is épül, ahol csúcskategóriás márkák és drága éttermek kapnak helyet. 

A luxusközpontok a világ más pontjain is fejlődnek.

A Bain & Co. a közel-keleti luxuspiacot 2024-ben 16,5 milliárd dollárra becsülte, hasonlóan magas értéket képvisel a délkelet-ázsiai piac értéke is. 

Szédítő növekedés – kockázatokkal

Thaiföld luxusreneszánsza azonban nem kockázatmentes. Az ország háztartásának adóssága a harmadik negyedév végén a bruttó hazai termék 89 százalékára emelkedett, ami a legmagasabb Délkelet-Ázsiában. A harmadik negyedévi gazdasági bővülés elmaradt a régió más országaitól, köztük Indonézia 5 százalékos növekedésétől. A külföldi turistákat elriaszthatja az is, hogy Thaiföldön nagy hagyománya van a katonai puccsoknak. 

Ennek ellenére Thaiföldön és a tágabb régióban a luxusüzletek száma 

  • tavaly 124 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest. 
  • Kínában 43, 
  • Japánban 30 százalékot regisztrált a Luxurynsight. 
  • A lista élén azonban India áll 262 százalékkal. 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.