A héten megjelent az Assassin’s Creed (AC) videójáték-sorozat új része, melyet vegyes várakozás előzött meg: a rajongók már az első AC-játék óta szerettek volna egy feudális Japánban játszódó részt, erre közel 20 évet kellett várniuk. Most viszont megérkezett az Assassin’s Creed Shadows, de a várakozást beárnyékolták a fejlesztő és kiadó Ubisoft körüli botrányhullámok. A játék március 20-án vált elérhetővé a játékosok számára, a kritikusok viszont már hazai idő szerint kedden este elmondhatták véleményüket, ami valószínűleg elmaradt az Ubisoft várakozásaitól. Sok múlik most az AC Shadows eladásain, ugyanis ezen múlik az Ubisoft rövid távú túlélése, hosszú távon sajnos egy tökéletes játék tökéletes pénzügyi rajtja sem tudja már kihúzni a céget a csávából.
A kritikusok mind egyetértettek abban, hogy a Shadows pont olyan lett, mint amilyet várni lehetett – vagyis nem rossz, de nem is igazán kiemelkedő. Ez valójában nem is lenne probléma, ha nem arról a játékról beszélnénk, melynek vissza kell rántania a szakadék széléről a stúdióját. A Eurogamer kritikája szerint a két játszható karakter – Yasuke, az afrikai szamuráj, és Naoe, a női shinobi – ötletes kontrasztot kínál a játékstílusok tekintetében, valamint dicséri a részletesen kidolgozott világot, viszont a narratíva sablonos, és a játékmenet nem mindig találja meg az egyensúlyt az akció és a rejtőzködés között. A Forbes kritikája szerint
az Assassin’s Creed hosszú múltja miatt ez már kevés az igazi újdonság érzetéhez: a rajongók élvezni fogják, de a sorozat reformja továbbra is várat magára.
A The Verge pozitívabban látta a helyzetet, és hangsúlyozza a vizuális világ lenyűgöző kivitelezését, valamint a történelmi környezet hitelességét. Ugyanakkor itt is előkerül, hogy a játékmenet egyes elemei már ismerősek, és az újítások nem mindig érződnek forradalminak. A lap külön dicséri a női főszereplő, Naoe karakterépítését. Még a játékos közösségben lassan szitokszóvá váló IGN is kiemelte, hogy bár érezhető valamiféle előrelépés, de a Shadows akkor is egy biztonsági játék.
Az Ubisoft az elmúlt években komoly kihívásokkal nézett szembe:
a vállalat pénzügyi helyzete megingott. A Skull and Bones például sokba került és nem hozott áttörést, a Prince of Persia remake körüli zűrzavar pedig tovább rombolta a cég megítélését. Az Assassin’s Creed Shadows pénzügyi sikere éppen ezért kulcsfontosságú lehet. A franchise továbbra is az Ubisoft egyik legjövedelmezőbb márkája, és
ha a Shadows erősen nyit az eladások terén, az segíthet stabilizálni a kiadó helyzetét.
A kezdeti adatok szerint a játék előrendelései jól teljesítettek, és a japán környezet – melyre már régóta vágytak a rajongók – vonzza a közönséget. Ez kissé beárnyékolja, hogy a Sucker Punch kritikailag és nézők által is egekbe magasztalt játéka, a Ghost of Tsushima is idén kap folytatást a Ghost of Yotei képében, ami sok rajongó figyelmét elterelheti a Shadowsról.
A kritikai fogadtatás alapján nem valószínű, hogy az Assassin’s Creed Shadows forradalmi siker lesz, de egy biztosan jól teljesítő címként fontos pénzügyi lendületet jelenthet. Az Ubisoft következő éve azonban továbbra is attól függ, hogy sikerül-e valódi megújulást hozni – akár új IP-k, akár a régiek radikális újragondolása révén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.