Kína új biztonsági szabványt vezet be az akkuk terén: a szabályozás 2026. júliustól lép életbe, és előírja, hogy az elektromos autók akkumulátorai nem robbanhatnak fel vagy gyulladhatnak ki termikus meghibásodás során. Ezenkívül a keletkező füst sem árthat a járműben ülőknek.
A távol-keleti ország rendelkezése új teszteket is bevezet, például a gyorstöltési ciklusok biztonsági tesztje előírja, hogy az akkumulátoroknak 300 gyorstöltési ciklust kell kibírniuk tűz vagy robbanás nélkül. Ez a világ első ilyen szabályozása – írja a CarNewsChina.
Az iparági szakértők úgy vélik, hogy az új, szigorú követelmények növelik a fogyasztók biztonságát, miközben felgyorsítják az iparág konszolidációját. A vezető gyártók, például a CATL, azt állítják, hogy már kifejlesztettek olyan technológiákat, amelyek megfelelnek az új szabványoknak.
Ellenben a kisebb szereplőknél nőhetnek a fejlesztési költségek. A bejelentés időzítése szorosan követi a Xiaomi SU7 elektromos jármű nagy visszhangot kiváltó balesetét, amely márciusban egy ütközés után kigyulladt. Az esetet még vizsgálják a kínai hatóságok.
Óriási kínai benzinkúthálózattal állapodott meg a Debrecenben gyárat építő CATL: olyan kényelmes lesz az akkumulátorcsere, mint a tankolás
Egyedülálló méretű, egész Kína területét lefedő akkumulátorcsere-hálózatot épít ki a CATL és a Sinopec. A két vállalat között aláírt együttműködési megállapodás értelmében a felek még idén 500, hosszú távon pedig mintegy 10 ezer akkumulátorcsere-állomást fognak közösen létesíteni, elősegítve az elektromos közlekedés további gyors terjedését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.