Aláírták a Szilágynagyfalu (Nusfalau) és Vaskapu (Poarta Salajului) közötti sztrádaszakasz kivitelezési szerződését, amivel lezárult az észak-erdélyi autópálya közbeszerzési eljárása. A 41 kilométeres sztrádaszakaszra (melyen alagút is lesz) kiírt tendert a török Makyol és Ozaltin cégek alkotta konzorcium nyerte meg – adta hírül a Magyar Építők.
A szerződésből kiderült, hogy ez az eddigi legdrágább romániai sztrádaszakasz, az értéke 6,62 milliárd lej, vagyis mintegy 543,435 milliárd forint.
Az A3-as sztráda részét képező észak-erdélyi autópályának ezen a szakaszán lesz a leghosszabb,
2,89 kilométeres romániai közúti alagút.
Ez Zilah közelében, a Meszes-hegység alatt fog húzódni. A sztrádaszakaszon lesz összesen 13 kilométer hosszúságú viadukt, híd és felüljáró is. A kivitelezőnek 78 hónap áll rendelkezésére a beruházás megvalósítására, ebből 18 hónap a tervezésre, 60 hónap pedig a munkálatok elvégzésére szolgál.
Az észak-erdélyi autópálya az eredeti tervek szerint a magyar–román határ és Brassó között húzódott volna 415 kilométeren, azonban a határ és Marosvásárhely közti 282 kilométeres részre rövidítették le. Mostanra Marosvásárhely és a Kolozs megyei Magyarnádasd (Nadaselu) között már teljes egészében elkészült a sztráda.
Magyarnádasdtól nyugatra még számos szakasznak kell kiépülnie, hogy az autópálya elérje a magyar határt. A Magyarnádasd és Magyarzsombor közötti 30,06 kilométeres szakasz kivitelezése már már megkezdődött, akárcsak a Magyarzsombor és Vaskapu közötti 12,24 kilométer. Ezt követi majd a Vaskapu–Szilágynagyfalu szakasz, amelynek most aláírták a szerződését, majd a Szilágynagyfalu és Berettyószéplak közötti 13,5 kilométer lesz soron, melynek már szintén van kivitelezője.
A folytatásban első bihari szakaszként a Berettyószéplak és Bisztraterebes közötti 26,35 kilométerérnyi autópálya következik, majd a Bisztraterebes–Bihar szakasz 28,55 kilométeren, ahol egyébként korábban már háromszor is meghiúsult a kivitelezés.
Ettől nyugatabbra, a határ közeli Bihar településtől egészen Budapestig már autópályán lehet közlekedni (A3, M4, M35, M3), miután az M4-es legkeletibb szakaszát folytatva a román oldalon is üzemel már egy 5 kilométeres szakasz.
Romániában nem megy mindig pontosan az autópályák építése. Nemrég május 17-re tolta ki a Szállítás- és Infrastruktúraügyi Minisztérium a DEx4 gyorsforgalmi út átadását. Ezt Sorin Grindeanu közölte Remus Gabriel Lepusan Kolozs megyei PSD-s parlamenti interpellációjára válaszolva.
A rövid autópálya-szakasz építése tehát tovább csúszik. Pedig nagyobb feladatuk is lenne az autópálya-építéssel megcsúszó cégeknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.