BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Brüsszel megkegyelmezne az autógyártóknak

Nagy könnyebbséget jelenthet az európai autógyártóknak, hogy az Európai Parlament megszavazta azt a rendeletmódosítást, amelyet az Európai Bizottság kezdeményezett. Az uniós szervek célja, hogy az európai autóipar zöldítési folyamatában lélegzetvételnyi esélyt adjanak a jobb működésre.

Az Európai Parlament csütörtökön elfogadta az új autók és kishaszongépjárművek szén-dioxid-kibocsátási teljesítményszabványaira vonatkozó célzott módosítást. A javaslatot nagy többséggel fogadták el az EP-képviselők, támogatva az Európai Bizottság kezdeményezését, amely az európai autóipar megsegítésére irányul a gyors technológiai változások és az egyre erősödő verseny következményeinek fényében.

Autóipar: Brüsszel megkegyelmezne az autógyártóknak Pollution,From,The,Exhaust,Of,Cars,In,The,City,In
Autóipar: Brüsszel megkegyelmezne az autógyártóknak / Fotó: Shutterstock

A módosítás lehetővé teszi a gyártók számára, hogy 

2027-ig ne évente külön-külön, hanem a hároméves időszak átlagában teljesítsék kibocsátási kötelezettségeiket.

Ez az intézkedés lehetőséget ad arra, hogy egy esetleges éves túllépést a következő évek célértékeinek túlteljesítésével egyenlítsenek ki.

A jelenlegi szabályok éves célokat írnak elő az EU teljes gépjárműflottájára vonatkozó átlagos szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére, ötéves időszakokban. 2025-től 2029-ig egy 15 százalékos éves kibocsátáscsökkentési cél lép életbe a 2021-es szinthez képest.

A javaslat az Európai Bizottság 2025. március elején bejelentett ipari cselekvési tervének része, amely az európai autóipar támogatását célozza. A terv Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke által idén januárban indított stratégiai párbeszéd nyomán született, amely nyilvános konzultációt és az iparági szereplőkkel, érintettekkel folytatott megbeszéléseket foglalt magában, válaszul az ágazat előtt álló legsürgetőbb kihívásokra.

A rendelet módosításához az európai kormányokat tömörítő tanács hozzájárulása is szükséges.

Halálsorra került az európai autóipar: enyhébb korlátozásokat követel Brüsszeltől az ACEA

Kaellenius szerint erősen át kellene gondolni a 2025-től bevezetett szén-dioxid-kibocsátási határértékeket. Az ACEA új elnöke szerint ugyanis az európai autógyártók nem tudnak versenybe szállni sem a nyugati, sem pedig a keleti riválisaikkal, amíg uniós korlátozások fojtogatják őket.

 


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.