Kína vezető autógyártója 7231 új akkumulátoros elektromos járművet regisztrált áprilisban, ami 169 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Ezzel a BYD bekerült az elektromosautó-eladások alapján számított top 10 márka közé, és egy hellyel lekörözte a Teslát, amely regisztrációi 49 százalékkal 7165 járműre estek vissza – derült ki a Jato Dynamics autóipari piackutató adataiból.
„Bár a két autómárka havi eladási különbsége kicsinek tűnhet, a következmények óriásiak” – mutatott rá Felipe Munoz, a Jato Dynamics elemzője. „Ez fordulópontot jelent az európai autópiacon.”
Még nagyobb volt a különbség, ha beleszámítjuk a BYD plug-in hibrid elektromos járműveit is: a kínai vállalat összesített eladásai 359 százalékkal nőttek a Jato szerint.
A Tesla visszaesése annak ellenére folytatódott, hogy az európai elektromosjármű-szektor összességében növekedett.
Az iparági szintű regisztrációk 28 százalékkal nőttek. A legtöbb elektromos járművet a piacvezető Volkswagen adta el, ami az értékesítését 61 százalékkal 23 514 darabra növelte áprilisban az egy évvel korábbihoz képest. A második legtöbb elektromos meghajtású autót a BMW értékesítette 14 864 darabbal és 5 százalékos növekedéssel, míg a harmadik helyezett a Volkswagen csoporthoz tartozó Skoda volt, ami 13 598 darabbal 214 százalékkal növelte értékesítését.
Magyarország után Romániát is meghódítja a BYD: vághatják a centit a székelyek
Nem sokkal azután, hogy a BYD hivatalosan is megjelent a román piacon, a kínai márka 15 romániai nagyvárosban nyit új márkakereskedést. A BYD Magyarországon Szegeden, Győrben, Pécsen és Budapesten működtet értékesítési pontokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.