Áprilisban tovább zuhantak a Tesla eladásai Európában, a legnagyobb arányban Svédországban, ahol 80,7 százalékkal, az elmúlt két és fél év legalacsonyabb szintjére estek vissza, és mindössze 203 darabot adtak el belőle.
A Reuters tudósítása szerint áprilisban már az egymást követő negyedik hónapban csökkentek az újautó-eladások Európában. Az első negyedévben a teljesen elektromos autókból (EV) 28 százalékkal többet adtak el, Teslából viszont 37,2 százalékkal kevesebbet, tiltakozásképpen a tulajdonos, Elon Musk politikai szerepvállalása miatt Donald Trump amerikai elnök kormányzatában.
Svédország után Hollandiában esett vissza leginkább, 73,8 százalékkal a Tesla, de hasonló a helyzet máshol is:
csökkent a márka forgalma.
Az adatok alapján enyhén szólva is
kérdéses, hogy a megújult Model Y bevezetése képes-e újjáéleszteni a Tesla szerencséjét Európában.
Az autóvásárlók Európa nagy részén már megrendelhetik az új Model Y-t, de a Tesla németországi, brit, franciaországi és olaszországi weboldalain mind azt írják, hogy a szállítás várhatóan júniusban kezdődik. Néhány hónapba telik, mire az értékesítési adatokból kiderül, hogy az autó frissített változata visszahódította-e a vásárlókat.
A cég Norvégiában, Svédországban, Németországban, Nagy-Britanniában és Franciaországban autóhitel-kedvezményeket és egyéb pénzügyi ösztönzőket kínál a meglévő modelljeire, hogy ezzel is növelje a keresletet.
A Tesla a hagyományos autógyártó riválisok mellett egyre élesebb versenyt vív az új és gyakran olcsóbb kínai EV-kkel.
A Tesla technológiai előnye a jelenlegi modellkínálattal nagyrészt elenyészett
– nyilatkozta a brit hírügynökségnek Andy Leyland, az SC Insights ellátási láncra szakosodott cég társalapítója. „A hagyományos autógyártók és a kínai belépők által támasztott verseny egyaránt lenyomja majd az eladásokat” – vélekedett.
Musk már bejelentette, hogy hamarosan több időt fordít majd a Tesla vezetésére, és arról is felröppentek a hírek, hogy a cég új vezérigazgatót keres, bár ezt cáfolták. Mindenesetre a Tesla első negyedéves bevételei az ötödével, a nettó profitja pedig 71 százalékkal zuhant.
Ginny Buckley, az Electrifying.com vezérigazgatója szerint a márka hírnevét Európában az is megviselte, hogy Musk kiállt a szélsőjobboldal, köztük az Alternatíva Németország (AfD) mellett. Egy március 24. és április 11. között 1642 ember megkérdezésével készült felmérésben a válaszadók 59 százaléka mondta azt, hogy Musk miatt kevésbé valószínű, hogy Teslát vásárolna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.