A találkozón az autóipar képviselői rámutattak a megfelelő mennyiségű képzett munkaerő, köztük a külföldi munkavállalók biztosításának hiányosságaira, valamint az ipari hulladékok feldolgozásának sajátos problémáira is.

Fico először a magas energiaárak hatásáról beszélt, amire szerinte
Brüsszel semmilyen választ sem ad.
A vámok voltak azonban a beszélgetés fő témái – írja a sita.sk.
Robert Fico figyelmeztetett, hogy az amerikai vámok jelentősen veszélyeztetik a foglalkoztatást Szlovákiában. „Megvitattuk, hogy nem lenne-e célszerűbb a megrendelések hiánya miatt inkább a munkaidőt rövidíteni, mintsem komoly elbocsátásokról dönteni, aminek a társadalmi hatása is igen súlyos.”
Még májusban döntenek
Vizsgálják a rövidített munkaidő bevezetésének lehetőségét Szlovákiában, és erről akár még ebben a hónapban döntenek is. Ugyanakkor a kormányon belül ezt alaposan körbe kell járni. Felmerült, hogy az autóipar képviselőit meghívjuk egy kormányülésre, ahol beszámolhatnak az ágazat helyzetéről – tette hozzá Fico.
Már léptek is
Az index.sk szerint az Erik Tomas vezette munkaügyi minisztériumban már el is kezdték a részletek kidolgozását. Eszerint
az állam a bér 60 százalékát, a munkáltató pedig 20 százalékát fizeti.
A támogatás vagy hat hónapig tartó folyamatos időszakra, vagy két évre elosztva vehető igénybe. A rövidített munkaidős foglalkoztatás idén 167 millió euróval terheli meg a büdzsét, ugyanakkor ehhez az alaphoz csak az amerikai vámok fennmaradása esetén lehet nyúlni.






