Egy friss jelentés szerint a brit fogyasztók évente elképesztő összeget, mintegy 5 milliárd fontot költenek arra, hogy elkerüljék a reklámokat a legnépszerűbb streamingplatformokon, köztük a Netflixen, az Amazon Prime-on, a Disney+-on és a Spotify-on.
A Finder összeállítása szerint több mint 31 millió brit felnőttnek van prémium-, hirdetésmentes előfizetése, hogy zavartalanul élvezhesse a sorozatmaratonokat vagy a zenehallgatást. Ez havi szinten 439 millió fontnyi kiadás országos szinten, vagyis percenként mintegy 3 millió fontot költenek el csak arra, hogy ne kelljen hirdetéseket nézniük vagy hallgatniuk.
A prémium-előfizetések közül a Netflix hirdetésmentes csomagja a legnépszerűbb: a britek 39 százaléka, vagyis majdnem minden második felnőtt fizet havi 7 fonttal többet azért, hogy reklámmentesen nézhessen tartalmat.
Ebből havonta 150 millió font a szolgáltató bevétele.
A második helyen a Spotify áll, ahol 10,6 millió előfizető választja a reklámmentes verziót havi 11,99 fontért, ez 127,7 millió fontnyi kiadás havonta, tehát percenként több mint 1,1 millió fontot költenek csak arra, hogy ne szakadjon meg a lejátszási lista egy reklámmal.
Nem maradnak le sokkal a Disney+ és az Amazon Prime felhasználói sem:
Az Amazon Prime reklámmentes kiegészítője több mint 40 millió fontnyi bevételt generál havonta 13,5 millió felhasználótól. „A streaming-előfizetések gyorsan összeadódnak, különösen akkor, ha több platformon is a prémiumverziót választjuk” – hívta fel a figyelmet Louise Bastock, a Finder pénzügyi szakértője. Szerinte egy „tavaszi nagytakarítás” az előfizetések között nemcsak pénzt takaríthat meg, de időt is, amit egyébként képernyő előtt töltenénk.
Mindezek ellenére az emelkedő árak és a fogyasztók költségtudatossága miatt egyre többen térnek vissza az olcsóbb, reklámokkal támogatott csomagokhoz.
A Netflixnél például 2024 szeptembere és decembere között 24 százalékkal nőtt azoknak a háztartásoknak a száma, amelyek reklámos csomagot választottak. A Disney+ hasonló trendet mutatott, ott 25 százalékos növekedést mértek ugyanebben az időszakban.
A jövőben további változások is várhatók. A Netflix nemrég megerősítette, hogy 2026-tól interaktív, mesterséges intelligencia (MI) által generált reklámokat vezetne be – ami akár a prémiumfelhasználókat is érintheti. Nem ez lenne az egyetlen változás, amit MI-vel akarnak megvalósítani. A Netflix új mesterségesintelligencia-alapú keresőfunkciót tesztel iOS-eszközökön, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók természetes nyelven, hangulatuk vagy preferenciáik alapján találjanak filmeket és sorozatokat. A cél, hogy a Netflix még személyre szabottabb tartalmakat tudjon ajánlani a felhasználóknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.