A YouTube előállt egy új ötlettel, amivel még idegesítőbbek lesznek a reklámok: új hirdetési megoldást vezet be, mely a nézői elköteleződés csúcsán jelenít meg reklámokat – akár a legizgalmasabb vagy legmeghatóbb jelenetek közepén. A Peak Points nevű funkció célja, hogy a hirdetők pontosan ott érjék el a közönséget, ahol az a legnagyobb figyelemmel követi a tartalmat.
A YouTube az amerikai Upfront prezentációján jelentette be újítását: a Peak Points a Google Gemini mesterséges intelligenciáját használja annak meghatározására, mikor éri el a videó az úgynevezett csúcspontját. Ezek lehetnek érzelmi tetőpontok, fordulópontok vagy akár a videók narratívájának legdrámaibb részei – az algoritmus a felhasználói viselkedési adatok alapján azonosítja őket.
A cél nem titok: ott és akkor jeleníteni meg hirdetéseket, amikor a néző a leginkább bevonódott.
A YouTube szerint ez egyszerre előnyös a hirdetőknek – akik nagyobb eséllyel kapják meg a figyelmet – és a tartalomkészítőknek is, mivel a „csúcspillanatokon” elhelyezett hirdetések magasabb bevételt generálhatnak. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók megint a háttérbe szorulnak, és a platform csak újabb indokot ad arra, hogy reklámblokkolókat használjanak.
A YouTube hivatalos blogbejegyzése egy konkrét példát is megoszt: egy lánykérésről szóló videót, melyben az algoritmus a reklám helyét közvetlenül a megható „igen” válasz előtt javasolja. A példát sokan ironikusan fogadták – a közönség joggal kérdezheti: valóban jó ötlet-e épp az érzelmi tetőpontokat megszakítani reklámmal?
A fejlesztés hátterében a YouTube üzleti modellje áll, mely egyre inkább a hirdetési bevételekre épül.
A platform már jó ideje a világ legnézettebb streamingszolgáltatása a televíziókon, megelőzve olyan riválisokat, mint a Netflix, a Hulu vagy a Disney+. Az élő közvetítések piacán is vezető pozíciót tölt be, a YouTube Live messze lekörözi a TikTokot és a Twitchet. Ez pedig egyet jelent: ahol ekkora tömeg van, ott a hirdetők is sorban állnak. A Peak Points bevezetésével a YouTube egyszerre akarja maximalizálni a hirdetések hatékonyságát és a platform bevételeit – még ha ezért a nézői élmény is néha csorbát szenved.
A YouTube májusban nagy évfordulót ünnepelt: pontosan húsz évvel ezelőtt, 2005. április 23-án került fel a videómegosztóra az első videó Me at the zoo címmel. A videót az egyik társalapító, Jawed Karim készítette, és alig 19 másodperc hosszú: a San Diegó-i állatkertben beszél benne az elefántok ormányáról. Senki sem sejtette akkor, hogy ezzel a szerény, alacsony felbontású felvétellel megkezdődik a digitális tartalomgyártás egyik legmeghatározóbb korszaka, a YouTube pedig pár év alatt amatőr videómegosztóból globális médiabirodalommá válik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.