A Facebook anyavállalatának algoritmusai azoknak a felhasználóknak mutatnak több hirdetést, akik nagyobb valószínűséggel vásárolnak, regisztrálnak szolgáltatásokra vagy telepítenek alkalmazásokat – és ez leginkább az idősebb, többet költő felhasználókra igaz – tudta meg a Business Insider egy friss jelentésből.
Emiatt van az, hogy a Facebookon az idősebb felhasználóknak jóval több hirdetést mutat, mint a fiatalabbaknak – állapította meg a Meta és az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) közt lezajlott trösztellenes per dokumentumait áttekintő Barclays-jelentés.
A Meta hirdetési rendszere rugalmas, képes felismerni azokat a csoportokat, amelyek hajlandóbbak hirdetéseket fogyasztani – mutattak rá a Barclays elemzői.
A jelentés szerint a Facebookon a 45–54 évesek találkoznak a legtöbb hirdetéssel: a felületük 22 százalékát hirdetések töltik ki.
Őket szorosan követik az 55 év felettiek és a 35–44 évesek. A 25–34 éveseknél ez az arány már csak 16 százalék, míg a 18–24 éveseknél 8 százalék. A legkevesebb reklámot a 13–17 éves tinédzserek látják, akiknek a mutatott tartalom 4,3 százaléka áll hirdetésből.
A Meta hirdetési gyakorlata 2021-ben változott meg, akkortájt, amikor megjelentek a történetek és a rövid videók funkciói. Ezeknél kevesebb hirdetést mutat a Facebook.
Bár az életkor fontos tényező annak meghatározásában, hogy ki hány hirdetést lát, nem az egyetlen. Az évek során a Meta bevezette a dinamikus hirdetésterhelést, amely az egyéni felhasználói viselkedés és egyéb jellemzők alapján szabja meg a reklámok számát. A háttérben olyan gépi tanulási modellek dolgoznak, mint az Andromeda és a Lattice, amelyek segítenek meghatározni, hogy egy-egy felhasználó mennyit ér a hirdetők szemében.
A Barclays elemzése szerint a stratégiának köszönhetően a Meta az elmúlt években úgy tudta növelni hirdetési bevételeit, hogy nem kellett több reklámot megjelenítenie összességében.
Azaz a Meta nem akarja mindenki hírfolyamát hirdetésekkel teleszórni, csak meg kell találnia azokat, akik valóban kattintanak.
Habár a cég azt mondja magáról, hogy a fiatalabb generációra épít, a valóságban az üzleti modelljét azok köré építi, akik jövedelmezők a számára.
A szemünk láttára veszi át a mesterséges intelligencia az uralmat: a Meta éppen tönkretesz egy komplett szakmát
A Meta azt szeretné, ha a cégek teljesen rábíznák a reklámokat. A technológiai óriás szerint a mesterséges intelligencia jövőre már a teljes kampányt meg tudja csinálni, a videókat, képeket és szövegeket is beleértve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.