A szemünk láttára veszi át a mesterséges intelligencia az uralmat: a Meta éppen tönkretesz egy komplett szakmát
A Facebook- és Instagram-tulajdonos Meta szeretné az oldalain teljes mértékben automatizálni a reklámokat. Mark Zuckerberg cége ehhez a mesterséges intelligenciát használná, ami lehetővé tenné a márkáknak, hogy megalkossák és targetjálják hirdetéseiket, már a következő év végétől.

A mesterséges intelligenciát már ma is használja hirdetések támogatására a Meta
Meta hirdetési platformja már most is használ MI-eszközöket, de azok még csak a már elkészült reklámokon csinál apróbb változtatásokat és készít abból különböző változtatásokat a targetálás előtt. A közösségi óriás célja most az, hogy a reklámok teljes egészét a cég eszközei hozzák létre – tudta meg a The Wall Street Journal.
A mesterségesintelligencia-alapú reklámok a cégvezető Zuckerberg terveinek fontos részét képezik, hiszen a reklámok jelentik a Meta fő bevételi forrását, azok jelentik a cég forgalmának a 97 százalékát. A tervek szerint a Meta MI-eszközeivel a márkáknak elég lenne a termék imázsáról megadni pár részletet és a reklámkampány költségvetését, majd innentől kezdve már a videótól a képeken és szövegen át a hirdetések terítéséig mindent a mesterséges intelligencia csinálna.
Ezzel párhuzamosan a Meta szeretné a reklámokat is még inkább személyre szabni az MI segítségével, így ugyanazt a kampányt másképp látnák a különböző felhasználók. Egy havas tájon élő ember például egy hegyre felhajtó autó reklámját látja, míg egy városi ember számára urbánus környezetben jelenik meg a kocsi.
Az MI-reklám sokkal olcsóbb, mint az emberi
Az egyre fejlettebb mesterséges intelligencia eszközök lehetővé teszik, hogy a cégek olcsón, gyártási csapatok nélkül készítsenek képes vagy videóreklámokat. A múlt hónapban például a Google mutatta be Veo nevű eszközét, ami szöveges utasításokból készít rövid videókat. A múlt héten Zuckerberg arról beszélt a Meta részvényesi gyűlésén, hogy a nem túl távoli jövőben a cégeknek elég lesz elmondani, hogy mit akarnak elérni a hirdetéssel és azt, hogy erre mennyi pénzük van.
A bankszámla és a közösségi oldal összekötése után pedig a Meta megcsinálja a többit.
A megoldás főként a Facebookon és Instagramon amúgy is sokat költő kis- és középvállalkozások számára lehet vonzó, hiszen nekik nincs nagy költségvetésük egy kampányra, míg a nagy márkák ódzkodnak attól, hogy a cég kifelé mutatott képébe ekkora beleszólást biztosítsanak a Metának.
Ugyanakkor más cégek MI-eszközeit már most is számos cég használja digitális hirdetései megalkotására, amit a Meta szeretne integrálni platformjaira.



