A Facebook- és Instagram-tulajdonos Meta szeretné az oldalain teljes mértékben automatizálni a reklámokat. Mark Zuckerberg cége ehhez a mesterséges intelligenciát használná, ami lehetővé tenné a márkáknak, hogy megalkossák és targetjálják hirdetéseiket, már a következő év végétől.
Meta hirdetési platformja már most is használ MI-eszközöket, de azok még csak a már elkészült reklámokon csinál apróbb változtatásokat és készít abból különböző változtatásokat a targetálás előtt. A közösségi óriás célja most az, hogy a reklámok teljes egészét a cég eszközei hozzák létre – tudta meg a The Wall Street Journal.
A mesterségesintelligencia-alapú reklámok a cégvezető Zuckerberg terveinek fontos részét képezik, hiszen a reklámok jelentik a Meta fő bevételi forrását, azok jelentik a cég forgalmának a 97 százalékát. A tervek szerint a Meta MI-eszközeivel a márkáknak elég lenne a termék imázsáról megadni pár részletet és a reklámkampány költségvetését, majd innentől kezdve már a videótól a képeken és szövegen át a hirdetések terítéséig mindent a mesterséges intelligencia csinálna.
Ezzel párhuzamosan a Meta szeretné a reklámokat is még inkább személyre szabni az MI segítségével, így ugyanazt a kampányt másképp látnák a különböző felhasználók. Egy havas tájon élő ember például egy hegyre felhajtó autó reklámját látja, míg egy városi ember számára urbánus környezetben jelenik meg a kocsi.
Az egyre fejlettebb mesterséges intelligencia eszközök lehetővé teszik, hogy a cégek olcsón, gyártási csapatok nélkül készítsenek képes vagy videóreklámokat. A múlt hónapban például a Google mutatta be Veo nevű eszközét, ami szöveges utasításokból készít rövid videókat. A múlt héten Zuckerberg arról beszélt a Meta részvényesi gyűlésén, hogy a nem túl távoli jövőben a cégeknek elég lesz elmondani, hogy mit akarnak elérni a hirdetéssel és azt, hogy erre mennyi pénzük van.
A bankszámla és a közösségi oldal összekötése után pedig a Meta megcsinálja a többit.
A megoldás főként a Facebookon és Instagramon amúgy is sokat költő kis- és középvállalkozások számára lehet vonzó, hiszen nekik nincs nagy költségvetésük egy kampányra, míg a nagy márkák ódzkodnak attól, hogy a cég kifelé mutatott képébe ekkora beleszólást biztosítsanak a Metának.
Ugyanakkor más cégek MI-eszközeit már most is számos cég használja digitális hirdetései megalkotására, amit a Meta szeretne integrálni platformjaira.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.