Ahogy azt megírtuk, a Pepco németországi leányvállalata csődvédelmet kért, hogy veszteséges üzleteit átszervezze. A berlini bíróság által jóváhagyott folyamat több tucat bolt sorsát érinti, de a lépések nemcsak Németországra korlátozódnak: egy teljes üzleti modellváltás tanúi lehetünk.
A Pepco Group ugyanis nem csupán szanál, hanem újrastrukturálja egész működését, és ennek látványos első lépése júniusban a brit Poundland eladása volt, gyakorlatilag jelképes, 1 fontos összegért.
A brit diszkontlánc eladásával a Pepco végleg elbúcsúzott az FMCG – élelmiszer és napi fogyasztási cikk – alapú üzleti modelltől, és mostantól két fő márkára koncentrál: a Pepcóra és a Dealzre. Ezek magasabb árrést és stabilabb készpénztermelést biztosítanak, és jobban illeszkednek a vállalat kelet-közép-európai fókuszához. Az újraszervezett Pepco cégcsoport rekordbevételt jelentett a 2025-ös pénzügyi év harmadik negyedévében: 1,1 milliárd eurót, ami 7,7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A hasonló bolti eladások 2,6 százalékkal nőttek, ezen belül a Dealz 5,8 százalékos, a Pepco 2,4 százalékos pluszt ért el.
A vállalat bruttó árrése is jelentősen javult: 180 bázisponttal emelkedett, amit főként az új portfólió összetételének és az árazás hatékonyabb működésének tulajdonítanak. A Dealz formátum továbbra is gyorsan terjeszkedik, különösen
A Pepco Plus néven ismert spanyol és portugál üzletek az idei év tavaszától fokozatosan megszabadultak a háztartási vegyi áruktól, az élelmiszer- és drogériatermékektől, és visszatértek a klasszikus, ruházatra és háztartási eszközökre épülő Pepco-koncepcióhoz. Az első visszajelzések alapján ez a stratégia bevált: a forgalom jelentősen nőtt, az EBITDA-ráta pedig 14 százalékponttal javult az átalakított egységekben. Ez azt mutatja, hogy a Pepco hosszabb távon is a nemélelmiszer-diszkont piacán kíván vezető szerepet betölteni.
Idén már több mint 250 új bolt nyitását tervezik, főként Közép- és Kelet-Európában. A teljes hálózat a harmadik negyedév végén 4276 üzletből állt.
A vállalat 50 millió eurós részvény-visszavásárlási programot is elindított, amit részben annak jeleként értelmeznek, hogy a menedzsment szerint a Pepco részvényárfolyama alulértékelt. A program célja a részvényesi érték növelése, valamint a tőkeszerkezet erősítése – vagyis világos üzenet a piac felé:
a Pepco nem csupán túlélni akar, hanem növekedni és profitábilisan terjeszkedni.
Bár a németországi átszervezés fájdalmas lépés volt, a vállalat stratégiaváltása, úgy tűnik, beérett. A fókuszált márkastruktúra, a javuló eredmények és az újragondolt üzletpolitika a kelet-közép-európai piacon még ígéretes növekedési potenciált tartogat a diszkontóriás számára.
A Pepco Magyarországon mintegy 266 üzlettel van jelen, és továbbra is az egyik legnagyobb szereplő a hazai diszkontpiacon. A vállalat 2024-ben több mint 105 milliárd forintos forgalmat ért el, ami 10 százalékos éves növekedés, adózott eredménye pedig 6,6 milliárd forintra nőtt. A főként árérzékeny családokat célzó ruházati és lakásfelszerelési termékek népszerűsége stabil alapot biztosít a működéshez, különösen annak fényében, hogy a cég több nyugat-európai piacról – például Németországból és Ausztriából – kivonult.
A magyar piac ezek után még inkább kulcsszerepet kap a Pepco régiós stratégiájában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.