Alig nőttek a Renault csoport eladásai, de tartja a második helyet Európában
A Renault csoport az első fél évben 1 169 773 járművet adott el, ami 1,3 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. Európában a cégcsoport 5,4 százalékos növekedést ért el 708 106 regisztrált járművet – közölte a vállalat.

A két legkelendőbb modellnek a Dacia Sandero és a Renault Clio számított. A márkák közül 394 278 Renault személygépkocsi talált gazdára, ami 8,4 százalékos növekedés. Ennek köszönhetően a Renault Európában a személygépkocsikat és könnyű haszonjárműveket együttvéve a második helyen található.
A cégcsoport Dacia 308 957 személygépkocsit értékesített, 1,1 százalékos volt a növekedés. Bár a Sandero érintett volt a piaci visszaesésben, továbbra is a legkelendőbb modell maradt, így a Dacia megőrizte helyét a dobogón.
Az Alpine márka 4871 személygépkocsit adott el, ami 89,8 százalékos növekedésnek felel meg. Ez főként az A290 modellnek köszönhető, az Alpine a kétüléses sportkupé piacán vezető pozícióban maradt Európában az A110-es modellcsaláddal. A könnyű haszonjárművek (LCV) piacán a Renault 2025 első felében 29 százalékos csökkenést szenvedett el, bár a márka ennek ellenére megőrizte a második helyét Európában.
Nagy bajban a Renault, továbbra sincs vezérigazgató, szakad a profit és az árfolyam
A francia Renault autógyár a pénzügyi igazgatót, Duncan Mintót nevezte ki ideiglenes vezérigazgatónak, miközben csökkentette éves előrejelzését. A vezérigazgató-váltás egy olyan időszakban történik, amikor a Renault célja, hogy kisebb méretét és földrajzi fókuszát kihasználva új növekedési lehetőségeket találjon.


