A francia Renault autógyár a pénzügyi igazgatót, Duncan Mintót nevezte ki ideiglenes vezérigazgatónak, miközben csökkentette éves előrejelzését, mivel a júniusi eladások a vártnál gyengébben alakultak.
A vállalat kedden kiadott közleménye szerint Luca de Meo állandó utódjának kiválasztási folyamata „már javában zajlik”. Egy, az ügyet ismerő forrás szerint az új vezérigazgatót akár már a hónap végén bejelenthetik – írja a Financial Times.
A Renault közölte, hogy 2025-re most körülbelül 6,5 százalékos EBIT-marzsot vár. (Ez az üzemi eredmény és az árbevétel aránya, kifejezi, hogy a vállalkozás üzleti tevékenységéből származó nyereség mekkora részét teszi ki az árbevételnek, levonva minden költséget, kivéve a kamatokat és az adókat.) A korábbi előrejelzés legalább 7 százalékról szólt. A vállalatcsoport szabad cash flow célja 1 és 1,5 milliárd euró között alakulhat, ami alacsonyabb a korábban megcélzott 2 milliárd eurónál.
A cég annak érdekében, hogy kezelje a júniusi növekvő készletszintet és a romló pénzügyi helyzetet, „rövid távú költségcsökkentési tervet” hajt végre,
amely gyártási költségek csökkentését és kutatás-fejlesztési megtakarításokat foglal magában. Hozzátették, hogy a terv részleteit a július végén esedékes negyedéves eredményközléskor ismertetik.
A féléves előzetes eredmények szerint a csoport árbevétele 2,5 százalékkal nőtt az előző évhez képest, 27,6 milliárd euróra, míg az EBIT-marzs 6 százalékon állt.
Minto Jean-Dominique Senard elnökkel együtt dolgozik majd, miközben a vállalat véglegesíti döntését Luca de Meo váratlan, június közepi távozása után. De Meo a luxusmárkákat tömörítő Kering vezérigazgatója lesz. A Renault árfolyama az elmúlt egy évben 30 százalékkal zuhant, az európai ágazati benchmark ennek „csak” a felét hozta össze. A szerdai bejelentés után volt, hogy 18 százalék mínuszban is járt a kurzus.
A Financial Times értesülései szerint a Renault szűkítette a vezérigazgató-jelöltek listáját
Le Vot vezetésével a Dacia sikeresen alakult át az egyik legsikeresebb Renault-márkává. Komplex helyzetek kezelésében is tapasztalt: ő vezette a vállalat ellátási láncának működését és a Renault oroszországi kivonulását is.
Picat múlt hónapban hagyta el a Stellantist, miután a vezérigazgatói posztot Antonio Filosa, az észak-amerikai régió vezetője kapta meg helyette. Picat azonban elismert diplomáciai képességei és a kínai, illetve európai piacok mély ismerete miatt.
A vezérigazgató-váltás egy olyan időszakban történik, amikor a Renault célja, hogy kisebb méretét és földrajzi fókuszát kihasználva új növekedési lehetőségeket találjon, szembeszálljon a kínai versennyel, valamint a Donald Trump kereskedelmi háborúja okozta bizonytalanságokkal. A Renault több mint 20 új modellt készít elő, amelyeket kevesebb mint két év alatt fejleszt ki, hogy felvegye a versenyt a kínai riválisokkal, akik gyorsan dobnak piacra olcsó, fejlett szoftverrel rendelkező elektromos autókat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.