BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Nagy bajban a Renault, továbbra sincs vezérigazgató, szakad a profit és az árfolyam

Gyengülő eladások, költségcsökkentési kényszer, hiányzó vezérigazgató. A Renault árfolyama egy év alatt 30 százalékos zuhanással reagált a futószalagon érkező rossz hírekre.

A francia Renault autógyár a pénzügyi igazgatót, Duncan Mintót nevezte ki ideiglenes vezérigazgatónak, miközben csökkentette éves előrejelzését, mivel a júniusi eladások a vártnál gyengébben alakultak.

Renault
Renault szalon Párizsban – a vártnál rosszabbak az eladások, szakad az árfolyam / Fotó: Benjamin Girette

A vállalat kedden kiadott közleménye szerint Luca de Meo állandó utódjának kiválasztási folyamata „már javában zajlik”. Egy, az ügyet ismerő forrás szerint az új vezérigazgatót akár már a hónap végén bejelenthetik – írja a Financial Times.

Nem megy az üzlet

A Renault közölte, hogy 2025-re most körülbelül 6,5 százalékos EBIT-marzsot vár. (Ez az üzemi eredmény és az árbevétel aránya, kifejezi, hogy a vállalkozás üzleti tevékenységéből származó nyereség mekkora részét teszi ki az árbevételnek, levonva minden költséget, kivéve a kamatokat és az adókat.) A korábbi előrejelzés legalább 7 százalékról szólt. A vállalatcsoport szabad cash flow célja 1 és 1,5 milliárd euró között alakulhat, ami alacsonyabb a korábban megcélzott 2 milliárd eurónál. 

A cég annak érdekében, hogy kezelje a júniusi növekvő készletszintet és a romló pénzügyi helyzetet, „rövid távú költségcsökkentési tervet” hajt végre, 

amely gyártási költségek csökkentését és kutatás-fejlesztési megtakarításokat foglal magában. Hozzátették, hogy a terv részleteit a július végén esedékes negyedéves eredményközléskor ismertetik.

A féléves előzetes eredmények szerint a csoport árbevétele 2,5 százalékkal nőtt az előző évhez képest, 27,6 milliárd euróra, míg az EBIT-marzs 6 százalékon állt.

Minto Jean-Dominique Senard elnökkel együtt dolgozik majd, miközben a vállalat véglegesíti döntését Luca de Meo váratlan, június közepi távozása után. De Meo a luxusmárkákat tömörítő Kering vezérigazgatója lesz. A Renault árfolyama az elmúlt egy évben 30 százalékkal zuhant, az európai ágazati benchmark ennek „csak” a felét hozta össze. A szerdai bejelentés után volt, hogy 18 százalék mínuszban is járt a kurzus.

 

Továbbra sincs döntés az új Renault-vezérről

A Financial Times értesülései szerint a Renault szűkítette a vezérigazgató-jelöltek listáját

  • Denis Le Votra, a Dacia márka vezetőjére; 
  • Francois Provostra, a vállalat beszerzési, partnerségi és közkapcsolati vezetőjére; 
  • valamint Maxime Picat-ra, a Stellantis volt felső vezetőjére.

Le Vot vezetésével a Dacia sikeresen alakult át az egyik legsikeresebb Renault-márkává. Komplex helyzetek kezelésében is tapasztalt: ő vezette a vállalat ellátási láncának működését és a Renault oroszországi kivonulását is.

Picat múlt hónapban hagyta el a Stellantist, miután a vezérigazgatói posztot Antonio Filosa, az észak-amerikai régió vezetője kapta meg helyette. Picat azonban elismert diplomáciai képességei és a kínai, illetve európai piacok mély ismerete miatt.

Verseny a kínaiakkal

A vezérigazgató-váltás egy olyan időszakban történik, amikor a Renault célja, hogy kisebb méretét és földrajzi fókuszát kihasználva új növekedési lehetőségeket találjon, szembeszálljon a kínai versennyel, valamint a Donald Trump kereskedelmi háborúja okozta bizonytalanságokkal. A Renault több mint 20 új modellt készít elő, amelyeket kevesebb mint két év alatt fejleszt ki, hogy felvegye a versenyt a kínai riválisokkal, akik gyorsan dobnak piacra olcsó, fejlett szoftverrel rendelkező elektromos autókat.


 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.