A Xiaomi a múlt héten indította el nagyon várt új modelljét, a YU7 SUV-t Kínában és rögtön 240 ezer olyan rendelést is kapott, melyek nem visszatérítendők. Bár a sajtó elsősorban azt vizsgálja, hogy ez a Tesla Model Y eladásait hogyan befolyásolja, a YU7 valószínűleg a kínai elektromosautó startupokat és a nagy autógyártókat, a BYD-t is nehéz helyzetbe hozza.
A Xiaomi új modellje a BYD középkategóriás városi terepjárói, mint a Sealion 8 és a Song L eladásait is nyomás alá helyezi, de a vállalat SUV-bajnokának, a Tang L-nek is komoly kihívója. Az áprilisban bemutatott prémiumkategóriás autó leginkább arról híres, hogy támogatja a BYD ultragyors töltési technológiáját, így öt perc alatt 370 kilométernyi táv megtételéhez szükséges áram tölthető bele – írja a Car News China, mely összehasonlította a BYD és a Xiaomi járművét.
A Tang L már 239 800 jüanért (11,4 millió forint) kapható, ami 13 700 jüannal (650 ezer forint) olcsóbb a YU7-nél. A BYD 500 kW-os motorja ugyanakkor erősebb, mint a Xiaomi belépő szintű változatának a 235 kW-os motorja. Mind a két elektromos autó 240 km/h sebességre képes. Bár a Tang L akkumulátora 100,5 kWh energia tárolását teszi lehetővé, szemben a YU7 96,3 kWh-s akkumulátorával,
a BYD hatótávolsága csak 670 kilométer, míg a Xiaomi autója 835 kilométert tud egyetlen töltéssel.
Azonban a Tang L mindössze 6 perc alatt feltölthető 10 százalékról 70 százalékra, és a nulláról teletöltés is kevesebb mint fél óra. Ezzel szemben a YU7 10 százalékról 80 százalékra 21 perc alatt tölt és 15 perc alatt 465 kilométerre elegendő hatótávolságot tud nyerni.
Papíron a Xiaomi vezetéstámogató rendszere gyengébb, mint a BYD-é, ám a kritikák szerint ez gyakorlatban nem feltétlenül igaz, ugyanis a telefongyártó rendszere túl konzervatívra sikeredett.
A BYD 41 milliméterrel hosszabb, és 2675 kilogrammos önsúlyával jóval nehezebb is a Xiaomi 2315 kilós autójánál. Ennek megfelelően míg a Xiaomi 100 kilométerenként 13,3 kWh áramot fogyaszt, addig a BYD 17,4 kWh-t.
Bár azt nehéz megmondani, hogy melyik autó a jobb, a Xiaomi márkaereje annyira erős, hogy várhatóan a YU7-ből többször annyi fog fogyni, mint a Tang L-ből, annak ellenére is, hogy az utóbbi olcsóbb és motorja is erősebb.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.