BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ez nagyon fáj a Szegeden gyárat építő BYD-nak: feltűnt a színen egy új kínai elektromos autó, ami a Teslánál is veszélyesebb

A YU7 iránt akkora az érdeklődés, hogy a Xiaomi eladásait csak a gyártási kapacitás fékezi le. A BYD hiába kínál olcsóbb, nagyobb motorú autó a Tang L képében, a versenyt valószínűleg a Xiaomi nyeri.

A Xiaomi a múlt héten indította el nagyon várt új modelljét, a YU7 SUV-t Kínában és rögtön 240 ezer olyan rendelést is kapott, melyek nem visszatérítendők. Bár a sajtó elsősorban azt vizsgálja, hogy ez a Tesla Model Y eladásait hogyan befolyásolja, a YU7 valószínűleg a kínai elektromosautó startupokat és a nagy autógyártókat, a BYD-t is nehéz helyzetbe hozza.

Byd,Tang,Crossover,Suv,Car,Showcased,At,The,Paris,Motor
A BYD Tang L lehet a YU7 egyik fontos kihívója/Fotó: VanderWolf Images / Shutterstock

A Xiaomi új modellje a BYD középkategóriás városi terepjárói, mint a Sealion 8 és a Song L eladásait is nyomás alá helyezi, de a vállalat SUV-bajnokának, a Tang L-nek is komoly kihívója. Az áprilisban bemutatott prémiumkategóriás autó leginkább arról híres, hogy támogatja a BYD ultragyors töltési technológiáját, így öt perc alatt 370 kilométernyi táv megtételéhez szükséges áram tölthető bele – írja a Car News China, mely összehasonlította a BYD és a Xiaomi járművét.

Mit tud a BYD Tang L és a Xiaomi YU7?

A Tang L már 239 800 jüanért (11,4 millió forint) kapható, ami 13 700 jüannal (650 ezer forint) olcsóbb a YU7-nél. A BYD 500 kW-os motorja ugyanakkor erősebb, mint a Xiaomi belépő szintű változatának a 235 kW-os motorja. Mind a két elektromos autó 240 km/h sebességre képes. Bár a Tang L akkumulátora 100,5 kWh energia tárolását teszi lehetővé, szemben a YU7 96,3 kWh-s akkumulátorával, 

a BYD hatótávolsága csak 670 kilométer, míg a Xiaomi autója 835 kilométert tud egyetlen töltéssel.

Azonban a Tang L mindössze 6 perc alatt feltölthető 10 százalékról 70 százalékra, és a nulláról teletöltés is kevesebb mint fél óra. Ezzel szemben a YU7 10 százalékról 80 százalékra 21 perc alatt tölt és 15 perc alatt 465 kilométerre elegendő hatótávolságot tud nyerni.

Papíron a Xiaomi vezetéstámogató rendszere gyengébb, mint a BYD-é, ám a kritikák szerint ez gyakorlatban nem feltétlenül igaz, ugyanis a telefongyártó rendszere túl konzervatívra sikeredett.

A BYD 41 milliméterrel hosszabb, és 2675 kilogrammos önsúlyával jóval nehezebb is a Xiaomi 2315 kilós autójánál. Ennek megfelelően míg a Xiaomi 100 kilométerenként 13,3 kWh áramot fogyaszt, addig a BYD 17,4 kWh-t.

Bár azt nehéz megmondani, hogy melyik autó a jobb, a Xiaomi márkaereje annyira erős, hogy várhatóan a YU7-ből többször annyi fog fogyni, mint a Tang L-ből, annak ellenére is, hogy az utóbbi olcsóbb és motorja is erősebb.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.