Szupergyors töltőhálózatot hoz Európába a BYD – a magyarok mégsem örülhetnek a bejelentésnek
Újabb fontos mérföldkőhöz érkezik a Magyarországon is jelentős beruházásokat végrehajtó BYD. A kínai autógyár nemrég bemutatott 1000 kilowattos villámtöltője hamarosan Európában is megjelenhet, a márka helyi partnerekkel és saját kereskedéseken keresztül terjesztené a technológiát.

A Totalcar cikke szerint az 1000 volt/1000 amper csúcsteljesítményű töltők akár két kilométer hatótávot is képesek átadni másodpercenként, azonban ezt jelenleg mindössze két BYD-modell, a Han L és a Tang L tudja kihasználni, mivel ezek épülnek a gyártó 1000 voltos platformjára. Rossz hír a magyar érdeklődőknek, hogy ezek közül egyelőre még egyik sem kapható hazánkban.
Az infrastruktúrafejlesztés egybeesik a cég új magyarországi üzemének építésével, amely a tervek szerint 2025 végére készülhet el. A BYD európai eladásai havonta 10 százalékkal nőnek, ezt a lendületet termék- és töltőfejlesztéssel szeretnék fenntartani.
Az olcsó elektromos autókat és az árversenyt is elhozza Európába a BYD
A Kínában árháborút indító autógyártó Európában is egyre olcsóbb autókat kínál. Az európai gyártók is egyre több olcsóbb, kompakt elektromos autót dobnak a piacra, így hamarosan nem lesz különbség a hagyományos és elektromos autók ára között.
A kínai autógyártók árháborúja megérkezett Európába is, miután a Szegeden gyárat építő BYD Nagy-Britanniában bemutatta a Seagull brit változatát Dolphin Surf néven 18 650 fontos (9,2 millió forint) áron. Ez még mindig meglehetősen magas ár a kisautóért, ha figyelembe vesszük, hogy a modellt Kínában ennek kevesebb mint harmadáért kínálják.


