A Suzuki Motor bejelentette, hogy az elkövetkező öt-hat évben mintegy 8 milliárd dollárnyi tőkét fektet be Indiában, hogy megerősítse vezető pozícióját a világ harmadik legnagyobb autópiacán – írja az autopro.hu.
A beruházás során India válik a Suzuki elektromos járműveinek globális gyártási központjává, ahonnan a tervek szerint mintegy 100 országba, például Japánba és az európai piacokra exportálnak majd. Augusztus 26-án a cég gudzsaráti üzemében megkezdődött az e-Vitara nevű közepes méretű elektromos autó gyártása.
A gyár hosszú távon a világ egyik legnagyobb autógyártó központjává válhat, évi egymillió darabos kapacitással – mondta Toshihiro Suzuki, a vállalat elnöke. A gyártás beindításához kapcsolódó rendezvényen részt vett Narendra Modi indiai miniszterelnök is, aki kiemelte, hogy az új üzem jelentős előrelépést jelent a „Make in India” kezdeményezés szempontjából.
A Suzuki gyártásfejlesztési és energiahatékonysági beruházása nyomán tovább javul a japán autógyártó esztergomi üzemének versenyképessége, és ezáltal tovább erősödik Magyarország vezető szerepe is a globális autóiparban – közölte a tárca tájékoztatása szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Esztergomban.
A Suzuki 2025-ös fejlesztései között kiemelkedik a Suzuki gyártásfejlesztési és energiahatékonysági beruházása Esztergomban. Az állam 1,9 milliárd forint támogatást adott a japán autógyártó több mint kilencmilliárd forintnyi értékű projektjéhez, amelynek keretében bővítették a lökhárító-, a festő- és a hegesztőüzem kapacitását, illetve nagy lépést tettek a létesítmény karbonsemleges működése felé.
Kiemelte, hogy a digitalizáció, az automatizáció fokozásával megerősítik Magyarország vezető szerepét a globális autóiparban, illetve rámutatott, hogy Európában kizárólag Esztergomban rendelkezik gyárral a Suzuki, így nem csoda, hogy logisztikai központ is működik itt, valamint informatikai szolgáltatásokat is nyújtanak.
A vállalat beszállítóinak több mint egyharmada magyar cég, a fejlesztések pedig ezáltal komoly lehetőséget jelentenek a hazai kis- és közepes vállalkozásoknak is. Tavaly mintegy 13-14 százalékos részesedéssel ismét a Suzuki lett a piacvezető az új autók eladásában Magyarországon, immár 21. alkalommal.
A Suzukinak is nagyban köszönhető, hogy a magyar autóipar folyamatosan újabb rekordokat dönt, s a termelési értéke tavaly már elérte a 13 ezermilliárd forintot.
Csúcsformában: visszavette piacvezető helyét Magyarországon a Suzuki
Eseménydús évet zárt a Magyar Suzuki Zrt. a 2024-es pénzügyi évben. Az esztergomi gyártóvállalat 29,3 százalékos növekedést ért el az előző évhez képest a teljes hazai újautó-piacon. A magyarországi forgalomba helyezett 121 607 új személyautóból 15 732 volt Suzuki, 12,94 százalékos részesedéssel idehaza piacvezető helyen zártak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.