A Touareg a VW egyik legrégebben gyártott típusa, közvetlen utódja nem lesz. A döntéssel nemcsak egyik legfelső kategóriás modelljétől válik meg a gyártó, hanem feladja prémiumkategóriás autógyárrá való válásról szövött álmait is.
A Tayron lesz a Volkswagen legnagyobb SUV-modellje. A 2002-ben bemutatott prémium SUV-t a Porsche Cayenne mellett fejlesztették ki, ugyanazon a platformon, és kettős célt szolgált: egyrészt megszületett a Porsche első SUV-ja, másrészt táptalajt adott a Volkswagen korábbi elnökének, Ferdinand Piechnek, hogy a Volkswagen márkát olyan prémiummodellekkel emelje fel, mint a Touareg és szedán testvére, a Phaeton – írja az Autocar.
A Touareg gyártásának megszüntetéséről szóló döntés a Volkswagen változó prioritásait tükrözi.
A Tayront olcsóbb, szélesebb körű vonzerővel bíró alternatívaként pozicionálták, és mostantól nagyjából betölti a Touareg szerepét.
A kulcsfontosságú globális piacokon már forgalmazott Tayron 2500 kilogrammos vontatási kapacitást kínál 2.0 TSI 4Motion kivitelben, és sokoldalúbb belső térrel rendelkezik. Mivel közvetlen utódot nem terveznek, a Touareg távozása a Volkswagen prémiumpiacra való betörésének végét jelenti 23 év után.
A Touareg mellett a VW úgy döntött, hogy az ID 5-öt is kivonja kínálatából. A 2021-ben bemutatott modell a merevebb ID 4 sportosabb, kupé stílusú testvére volt, és elsősorban a kínai piacra készült, de ott nem tudott jelentős népszerűségre szert tenni. Európában is a praktikusabb ID 4 árnyékába került. Az Egyesült Államokban soha nem kínálták. A tervezett kivezetés 2027-ben lép hatályba, és a kínálat korszerűsítésére és a nagy volumenű modellekre való összpontosításra irányuló szélesebb körű erőfeszítések részét képezi.
A Volkswagen igazgatótanácsában megvitatták a korábban bejelentett terveket egy mini Buzzról, egy kompakt, de praktikus, MEB-alapú elektromos egyterű modellről, amely a Touran utódja lenne. A Volkswagen vezérigazgatójához, Thomas Schaferhez közel álló források azonban azt mondják, hogy ez nem prioritás, a testvérvállalatuk, a Skoda most fontolgatja egy ilyen modell bevezetését a kínálatuk részeként.
Megnéztük, de a piac crossovereket és SUV-modelleket igényel, végül ebbe az irányba döntöttünk.
Az elektromos egyterű modell gyártásának elmaradása részben annak tudható be, hogy a Volkswagen braunschweigi k+f központjában a mérnöki kapacitás a potenciálisan fontosabb modellek, nevezetesen az elektromos Golf miatt a határaihoz szorul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.