Vasárnap részleges sztrájkkal kezdődött ritkított járatokkal a londoni metróhálózat dolgozóinak munkabeszüntetése, első teljes napja hétfő, és még napokig tarhat, hatalmas gazdasági kárt okozva. Vasárnap este azért kezdődött el az akció, mert a szakszervezet csökkentené a munkaidőt, és növelné a béreket, az eddigi tárgyalások a munkadókkal azonban eredménytelenül zárultak.
A munkabeszüntetést a közlekedési dolgozók legnagyobb szakszervezete, a Rail, Maritime and Transport Union (RMT) péntek reggelig hirdette meg. Hétfőtől már a teljes, 400 kilométeres londoni metróhálózatra kiterjedt – jelentette az MTI.
Ez hatalmas érvágás a metropolisz és az ország gazdaságának, és kényelmetlenség a londoniaknak. A londoni metróhálózat 11 fővonalból és rengeteg mellékvonalból áll, naponta négymillió körüli az utasok száma, egy év alatt pedig több mint egymilliárd.
Hétfőn egyáltalán nem járt a metró a nyolc legnagyobb forgalmú metróvonalon. Ezek:
A Central, Metropolitan, Northern vonalon, bizonyos szakaszokon volt forgalom.
A szakszervezet heti 35 óráról 32-re csökkentené a munkaidőt, a fenntartó, a Transport for London (TfL) szerint azonban a követelés anyagi és gyakorlati szempontok alapján is teljesíthetetlen.
Keir Starmer miniszterelnök hivatalának nyilatkozata szerint jogos a londoniak felháborodása a sztrájk okozta közlekedési káosz miatt. Ráadásul pont hétfőn kezdődött az új tanév első teljes hete.
A hivatal szóvivője felszólította a feleket, hogy azonnal folytassák a tárgyalásaikat, és oldják meg a problémát.
A Centre for Economics and Business Research (CEBR) nevű londoni gazdasági-pénzügyi elemzőműhely úgy becsli, a sztrájk közvetlenül 230 millió font (csaknem 105 milliárd forint) pénzügyi veszteséget okoz London gazdaságának, és a gazdasági-pénzügyi veszteségek mintegy 700 ezer munkanap kiesésének felelnek meg. A londoni éjszakai szórakozóhelyek iparági szövetsége – a Night Time Industries Association – úgy becsli, csak az ő szektorában 150 millió font (68 milliárd forint) lesz a bevételkiesés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.