Emeletes vonatok száguldhatnak a Csalagúton át kétmilliárd euróból
A britek növekvő nemzetközi utazási kedve indokolja az emeletes vonatok beszerzését, melyek az Eurostar vállalat flottájában 2031-től szolgálják majd ki az utazóközönséget a Csatorna-alagúton keresztül. A vállalat ezt célzó szerződést írt alá a motorvonatokat gyártó Alstommal, a 2 milliárd eurós (kb. 780 milliárd forintos) gigantikus üzletben legalább 30, legfeljebb 50 szerelvény leszállítását vállalta a cég. Az új járművek 2031-től állhatnak forgalomba, mindegyikükön akár ezer utas is kényelmesen utazhat egy időben – írja az Origo.

Növekvő utazási igényt szolgálnak ki az új Eurostar vonatok
A lap idézi az Alstom vezérigazgatóját. Henri Poupart-Lafarge úgy nyilatkozott a brit sajtónak, hogy az elkészülő „új generációs vonatok a nemzetközi közlekedésben az ultragyors sebesség iránti igényt szolgálják ki, egyúttal megjelenítik cégünk vízióját egy fenntartható és versenyképes európai mobilitásról”. A cégvezető jelezte:
a határokon átnyúló utazási kedv növekedésére gondolva az új szerelvények az Eurostar teljes hálózatán működhetnek majd, a tervek szerint Frankfurtba és Genfbe is közlekedni fognak.
Az Eurostar többségi tulajdonosa a francia vasúttársaság, az SNCF. A vállalat úgy tervezi, hogy az Eurostar vonatok teljes flottáját a London északkeleti részén található Temple Mills depóban szervizelik majd, ott, ahol jelenleg is karbantartják a vonatokat. Ehhez viszont bővíteni kell a karbantartási bázis kapacitásait, amire 80 millió eurót fordítanak majd. A bővítéssel 350 munkahely jön létre.
Miként a Világgazdaság arról beszámolt, az Eurostarnak nemrég kihívója akadt: a Sir Richard Bransonhoz köthető Virgin Csoport azt tervezi, hogy belép a kötött pályás személyszállításba, és egyenesen ott hívja ki az Eurostart, ahol eddig egyedüli szolgáltatóként volt jelen. Azaz a Csatorna-alagúton át történő személyszállítási szolgáltatásban.
További részletek az Origo cikkében olvashatók.