Kiberbiztonsági szakértőkre hivatkozva az ABC ausztrál közszolgálati műsorszóró azt jelentette, hogy az internetre kikerült adatok – többségében nevek, e-mail címek és telefonszámok – a darknetre kerültek fel. Az ABC idézte a légitársaság közleményét is, amelyben kiemelték, hogy a hekkerek a kibertámadás során nem fértek hozzá a hitelkártyaszámokhoz és egyéb pénzügyi azonosítókhoz sem.
A Qantas ausztrál légitársaság vasárnap közölte, hogy 5,7 millió ügyfele személyes adatai kerültek ki az internetre, amelyeket még júliusban szerzett meg egy hekkercsoport.
Az utóbbi években Ausztráliából több kibertámadást jelentettek; tavaly többek között ismeretlenek megszerezték az ország egyik legnagyobb távközlési cége, az Optus mintegy kilencmillió felhasználójának adatait.
A kibertámadások egyre gyakoribbak a vállalatok ellen, a hekkerek ilyenkor zsarolással akarják rávenni az adott céget arra, hogy az adatokért fizessenek, cserébe nem hozzák azokat nyilvánosságra. Szeptember közepén számoltuk be arról, hogy világszerte kibertámadás bénítja meg a Jaguar Land Rover gyárait, a cég Szlovákiában, Nyitrában található üzemében és máshol napokig állt a termelés, a munkásoknak sem kellett bemenniük. Októberig is tarthatott, mire sikerült helyreállítani a cég rendszereit és újraindulhatott a zökkenőmentes a termelés. A kiberbűnözők álltak a Marks & Spencer online rendeléseit korábban hat hétre megbénító támadás mögött is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.