Az agrártermékek piackutatási céllal történő megjelenítése a hazai és külpiacon évről évre egyre több munkát ad a száz százalékban a földművelésügyi tárca által alapított AMC Kht.-nek. A közhasznú társaság az idén eddig több mint 450 hazai és külföldi kiállítás, termékbemutató vagy egyéb, a magyar agrártermékek piacra jutását segítő termékprezentáció, üzletember-találkozó szervezésében, illetve támogatásában vett részt. Az úgynevezett közösségi agrármarketing-feladatokat ellátó társaság költségvetését a tulajdonos FVM erre az évre 3,2 millió forintban határozta meg, s jelenleg úgy néz ki, hogy ennyit el is költ, noha a piaci szereplők igényei alapján ennek a többszöröse is elfogyott volna -- mondta Bercsényi László ügyvezető igazgató. A jövő évi támogatás mértéke egyelőre még nem ismert, az igazgató reméli, hogy 2001-ben az ideinél sokkal nagyobb összeg áll majd rendelkezésre -- de igényük is egyelőre "üzleti titok".
Az 1996-ban alapított AMC évről évre az előző esztendeinek legalább a kétszeresét költhette el. Mivel a feladatok ennél nagyobb arányban növekszenek, a társaságnak jövőre legalább 7-8 milliárddal kellene gazdálkodnia. A feladatok egy része már adott -- mondta Bercsényi László. Ugyanis 2001 első felére már több mint egy tucat csak azoknak a külföldi rendezvényeknek a száma, amelyeken részt vesznek. Ezek között van a januári berlini Grüne Woche/Fruit Logistica, a februári moszkvai Prodexpo, a szintén februári londoni IFE nemzetközi élelmiszer-ipari szakkiállítás vagy a hasonló témájú márciusi brnoi SALIMA, és a bordeaux-i Vinexpo nemzetközi borászati szakkiállítás. Már tervezik a részvételt a jövő évi kölni ANUGA-ra, amely szintén nemzetközi színvonalú élelmiszer-ipari és borászati szakkiállítás.
Ez évben ugyancsak jelentős erőket, illetve anyagiakat kötött le a napokban befejeződött párizsi SIAL, ahol 90 ország mintegy 5000 kiállítója között az AMC szervezésében és támogatásával 33 magyar cég mutatta be élelmiszer-ipari termékeit 500 négyzetméteres területen. A SIAL-on való szereplésre az AMC mintegy 35 millió forintot költött.
Az idén csaknem félezer agrármarketing-akció Az idén mintegy 3,2 milliárd forintot fordít agrármarketingre a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM). A jövő évi támogatás mértéke még nem ismert, mert a marketingtevékenység támogatására szánt összeget a tárca költségvetésében határozzák meg -- mondta érdeklődésünkre Bercsényi László, az FVM Agrármarketing Centrum (FVM AMC) Kht. ügyvezető igazgatója. Azt is elmondta: egy tárcaközi egyeztetésen már túljutott az agrármarketing-törvény tervezete. Fehér István-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.