Az előző évitől elmaradó, 40 millió forintos adózott nyereséggel zárta a harmadik negyedet a Graboplast. A társaság az első kilenchavi profitot ezzel 1,47 milliárdra növelte, aminek döntő része a Rába-részvényeknek, illetve a LaSalle-perből származó első félévi bevételnek köszönhető. Szeptember végéig a részvényenkénti nyereség (EPS) 282 forintot tett ki.
A cégcsoport árbevétele a harmadik negyedévben 4,5 milliárd forintot ért el, ami csak 8 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit. A kilenchavi adat -- 12,86 milliárd forint -- már reálértéken is növekedést mutat, ami elsősorban az orosz válság 1999 elejére gyakorolt kedvezőtlen hatásával magyarázható.
A forgalom növekedése elsősorban a kelet-európai kivitelnek köszönhető, ami a harmadik negyedévben 58 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az oroszországi eladások egy esztendő alatt megháromszorozódtak. A nyugati piacokon 33 százalékos volt a forgalom bővülése. Jelentős visszaesés mutatkozott viszont a belföldi értékesítés terén.
A vegyipari alapanyagok árának emelkedése, az erősödő dollár, valamint a korlátozott áremelési lehetőségek miatt a bruttó fedezeti szint enyhén csökkent, s 39,7 százalékot tett ki. Az üzemi eredmény a harmadik negyedben 113 millió forintot ért el, ami 25 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál.
A pénzügyi eredmény lényegében nem módosult a félévi adatokhoz képest, a rendkívüli eredmény viszont kissé romlott a létszámleépítésekkel kapcsolatos végkielégítések miatt. A társaság vezetői korábban 500 millió feletti üzemi nyereséget s 2 milliárd forintos adózás előtti eredményt terveztek az év végére, ezek elérése most már meglehetősen kétségesnek látszik.
Megugrottak a közvetlen költségek Gyengébb harmadik negyedévet zárt a Graboplast az egy évvel korábbinál. Az adózott nyereség 40 millió forintra süllyedt, ami több mint 40 százalékos visszaesés. A belföldi piacon gyengültek a társaság pozíciói, viszont az export dinamikusan bővült. O. P.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.