BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Külföldön nőtt a Graboplast

Egyelőre felemásan valósult meg a Graboplast új stratégiája. Az exportértékesítés dinamikusan növekedett, belföldön viszont visszaesés tapasztalható. A 287 millió forintos üzemi eredmény elmarad a tervtől, azonban a pénzügyi műveletek eredményének, valamint az egyszeri tételek hatásának köszönhetően az adózott eredmény 1,6 milliárd forintra ugrott.

A társaság konszolidációs körében jelentős változások történtek, hiszen az Uniontext Kft. átalakulása után a Graboplast a többségi tulajdonhányadát értékesítette. Ezért a győri cég az összehasonlítás érdekében a tavalyi bázist korrigáltan is közzétette.
Az exportértékesítés növelésére irányuló stratégia jó eredményeket produkált. A külföldi értékesítés 9,43 milliárd forintot tett ki, ami 36 százalékos növekedést jelent. A bővülés elsősorban az európai uniós viszonylatban számottevő, de a Graboplast az orosz piacon is kezd újból stabilizálódni. A hazai árbevétel viszont 11 százalékkal csökkent, 4,7 milliárd forintra, amit a jelentés a helyettesítő termékek (kerámia, laminált padló) előtérbe kerülésével és a tapétapiacon kialakult árversennyel magyaráz.
Az értékesítés költségei azonban az árbevétellel nagyjából egyező arányban emelkedtek. Kétségtelen, hogy a Graboplast is bizonyos területeken árversenybe kezdett, s ezzel együtt a piacszerzés és a termékfejlesztés költségei is jelentősek. Az üzemi eredmény így mindössze 287 millió forint lett, ami 82 millióval haladja meg a bázist.
Ismét élénk pénzügyi évet tudhat maga mögött a Graboplast. A Rába-osztalék és egy 300 ezer darabos pakett opciós eladása határozta meg a 752 milliós pénzügyi eredményt. A 689 millió forintos rendkívüli eredményt főleg a LaSalle Rt.-vel kötött egyezség és az Uniontext szétválásával kapcsolatos elszámolások befolyásolták.
Az adózott eredmény így 1,6 milliárd forintra ugrott, ami impozáns növekedés a tavalyi 31 milliós veszteség után, bár azzal reálisan nem lehet összehasonlítani.
A tulajdonosi struktúra változása bizonyítja, hogy a Wallis Rt. főleg külföldi intézményi befektetőktől vásárolt Graboplast-részvényeket, de figyelemre méltó az is, hogy a nem regisztrált részvényállomány 20,5-ről 26,4 százalékra nőtt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.