BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Külföldön nőtt a Graboplast

Egyelőre felemásan valósult meg a Graboplast új stratégiája. Az exportértékesítés dinamikusan növekedett, belföldön viszont visszaesés tapasztalható. A 287 millió forintos üzemi eredmény elmarad a tervtől, azonban a pénzügyi műveletek eredményének, valamint az egyszeri tételek hatásának köszönhetően az adózott eredmény 1,6 milliárd forintra ugrott.

A társaság konszolidációs körében jelentős változások történtek, hiszen az Uniontext Kft. átalakulása után a Graboplast a többségi tulajdonhányadát értékesítette. Ezért a győri cég az összehasonlítás érdekében a tavalyi bázist korrigáltan is közzétette.
Az exportértékesítés növelésére irányuló stratégia jó eredményeket produkált. A külföldi értékesítés 9,43 milliárd forintot tett ki, ami 36 százalékos növekedést jelent. A bővülés elsősorban az európai uniós viszonylatban számottevő, de a Graboplast az orosz piacon is kezd újból stabilizálódni. A hazai árbevétel viszont 11 százalékkal csökkent, 4,7 milliárd forintra, amit a jelentés a helyettesítő termékek (kerámia, laminált padló) előtérbe kerülésével és a tapétapiacon kialakult árversennyel magyaráz.
Az értékesítés költségei azonban az árbevétellel nagyjából egyező arányban emelkedtek. Kétségtelen, hogy a Graboplast is bizonyos területeken árversenybe kezdett, s ezzel együtt a piacszerzés és a termékfejlesztés költségei is jelentősek. Az üzemi eredmény így mindössze 287 millió forint lett, ami 82 millióval haladja meg a bázist.
Ismét élénk pénzügyi évet tudhat maga mögött a Graboplast. A Rába-osztalék és egy 300 ezer darabos pakett opciós eladása határozta meg a 752 milliós pénzügyi eredményt. A 689 millió forintos rendkívüli eredményt főleg a LaSalle Rt.-vel kötött egyezség és az Uniontext szétválásával kapcsolatos elszámolások befolyásolták.
Az adózott eredmény így 1,6 milliárd forintra ugrott, ami impozáns növekedés a tavalyi 31 milliós veszteség után, bár azzal reálisan nem lehet összehasonlítani.
A tulajdonosi struktúra változása bizonyítja, hogy a Wallis Rt. főleg külföldi intézményi befektetőktől vásárolt Graboplast-részvényeket, de figyelemre méltó az is, hogy a nem regisztrált részvényállomány 20,5-ről 26,4 százalékra nőtt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.