A hazai kibocsátásról tárgyalások folynak itthon (a szlovákiai bejelentésen többek közt a CIB Bank és az OTP Bank szakemberei voltak jelen), csakúgy, mint Lengyelországban, Horvátországban és másutt Európában. Csehország még az idén startol a MasterCard Electronickal.
A kártya -- amelyhez az elfogadóhálózat technikai átállítása is szükséges -- korábban már sikeresen mutatkozott be egyebek közt Brazíliában, Indiában és Délkelet-Ázsiában.
Az új, nem dombornyomásos hitelplasztik által (kizárólag belföldön) végezhető tranzakciókat minden esetben on-line engedélyezik a bankok, amelyek hitelkockázata így minimálisra csökken. Javier Perez, a Europay vezérigazgató-helyettese szerint így új, kockázatosabb ügyfélcsoportok -- például diákok, fiatal gyerekes családok -- számára is elérhetővé válik a hitelkártya.
A Europay hét kelet-európai országban végzett felmérése szerint Magyarországon a lakosság 26 százaléka tudja, hogy a kártya vásárlásra is használható (a környező államok többségében 43--52 százalékos ez az arány).
Itthon a bankkártyák előnyeként legtöbben a készpénzfelvételt, legfontosabb hátrányként pedig (10 százalék) az elvesztés lehetőségét említették. A felmérés szerint a magyar ügyfelek 96 százaléka ismeri a készpénzfelvételi (ATM) automatákat, s 49 százalékuk tudja, hogy mire használható a hitelkártya. A terhelési (charge) kártyákat viszont csak a lakosság 4 százaléka ismeri (ezzel szemben a horvát, cseh, lengyel, orosz, szlovák, ukrán ügyfeleket is magában foglaló régió átlaga közel 20 százalékos).
A márkák ismertségi versenyében a térségben legelső a Maestro, itthon például a lakosság 42 százaléka tud róla. Ezt követi a MasterCard, a EuroCard/Mastercard, a Eurocard, illetve a Cirrus.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.