Az elmúlt jó két hónapban mintegy tízezer új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási és casco szerződést kötött az autóbiztosítási piacon frissen startoló Európa Biztosító - nyilatkozta Szigeti Ágnes ügyvezető igazgató a Világgazdaságnak. Piaci elemzők szerint a dinamikus növekedés oka, hogy az Európa sok kategóriában - így a viszonylag kockázatosnak számító fiatal fővárosi vezetők járművei esetében is - olcsóbb árakat kínált a "kötelezőnél" riválisaihoz képest.

A társasághoz a 2001-ben elért mintegy 2,3 milliárd forintos díjbevétel után az idén több mint 4 milliárd forintnyi díj folyhat be - mondta el a szakember. Tavaly a nem élet ágnak 1,5 milliárd, az életbiztosításoknak 0,8 milliárd forintot köszönhettek. Az idén az autóbiztosítások felfutása miatt egyedül a vagyon ágból mintegy 3 milliárd forintnyi díjat remélnek.

A francia Groupama-csoport birtokában lévő Európa neve várhatóan még a nyár elejéig, de legkésőbb év végéig Groupama Biztosítóra változik - erősítette meg Szigeti. A részvényes szigorú költséggazdálkodást vár el, s csak a felfutó üzlethez kötődő növekvő költségeket, jutalékokat fogja fokozatos tőkejuttatással fedezni (magyarul: a tőkeinjekció nem egy összegben érkezik majd).

Az Európa a tervek szerint a csoport közép-európai fejlesztéseinek kiinduló pontja lesz (eredetileg az előző menedzsmenttel együtt tavaly menesztett Balogh Tibor vezérigazgatót is a régiós fejlesztés előmozdítására szemelték ki). Mint emlékezetes, egy éve Emmanuel du Boullay, a Groupama nemzetközi igazgatója azt mondta: a magyar leánycég fejlesztéséhez 3-4 milliárd forintra van szükség.

A pénzügyi felügyelet (PSZÁF) tegnapi közleménye szerint jóváhagyta, hogy a biztosító Arnaud Sassit alkalmazza első számú vezetőnek. Kérdésünkre az ügyvezető igazgató határozottan cáfolta, hogy Sassi kinevezése csak átmeneti időre szólna, hiszen az határozatlan időre szól.