Tegnaptól "élesben" is elindította internetes banki szolgáltatását az Eurodirekt Országos Takarékszövetkezet a tesztidőszak után - nyilatkozott Számel József elnök-vezérigazgató lapunknak. Az i-bank átutalásra, a teljes számlatörténet lekérdezésére, számlakivonatok előállítására, csekkek képi megjelenítésére nyújt módot. Az elektronikus számlanyitási kérelmet papíralapú aláírással kell utólag "megerősítenie" az ügyfélnek.
Az Eurodirekt még az idén egyszerűbb, folyószámlához köthető hiteltermék bevezetésére is készül - tudtuk meg. Összetettebb - például beruházási jellegű - kölcsöntermékkel azonban továbbra sem kívánnak piacra lépni.
A fiókok nélkül, kizárólag on-line kapcsolattartással működő direktbanknak jelenleg bő 2 milliárd forintos betétállománya és 11 ezer ügyfele van. Utóbbiak kétharmada a lakosság, egyharmada a vállalatok közül kerül ki. A takarékszövetkezet az utóbbi időben kampányba kezdett a diákhitelben részesülő fiatalok betéteinek megszerzéséért. Az elnök szerint mellettük sok kiskorú számára is nyitottak számlát náluk.
A teljes ügyfélkör immár közel 40 százalékának van (Visa Electron típusú) kártyája, megkönnyítendő számlapénzének felvételét. A látra szóló számla kamata jelenleg 6 százalék, ami messze fölötte van a bankpiaci átlagnak.
Számel elmondta: az 1998 márciusában alapított, részben magánszemélyek tulajdonában lévő Eurodirekt 2001-ben még veszteséggel zárt. Terveik szerint 2003 közepétől fordul át nyereségesbe működésük.
Friss összesítés szerint jelenleg 6 bank és 2 takarékszövetkezet nyújt folyószámla-szolgáltatást a világhálón, egy pedig befektetési jegyek értékesítésére használja ezt a csatornát. (BI)
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.