Még csak kiegészít a világháló
A jövő héten hirdeti az Index.hu internetes újság annak a pályázatnak az eredményét, amelyben "az év internetes biztosítója Magyarországon" címért küzdhetek meg a hazai társaságok. A kezdeményezés létjogosultságát jól mutatja az az előrejelzés, amely szerint 2005-ben az interneten kötött biztosítások díjbevétele csak az Egyesült Államokban eléri majd a 17 milliárd dollárt, míg Európában és Japánban mintegy hatmilliárdos díjbevételre tehetnek majd szert a biztosítótársaságok a világhálós biztosításokból.
Itthon még több okból gyermekcipőben jár az internetes biztosítási piac. A társaságok még csak most kezdik igazán kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket. A mostani pályázaton nem induló ING-NN Biztosítónál a közelmúltban portálfunkciókat nyújtva újult meg a honlap, míg az OTP-Garancia Biztosító az ősszel jelentkezik új honlappal, amely vélhetően már internetes szerződéskötésre is ad majd módot - igaz, a szűkös lehetőségeken belül.
A magyar biztosítási piac fő problémája ugyanis az, hogy az elektronikus aláírásról szóló törvény még nem teljes: a hiányzó végrehajtási rendeletek nélkül nem lehet valódi szerződéseket kötni az interneten.
Ennek ellenére mind több hazai biztosító próbálkozik internetes értékesítéssel. A biztosítói netkínálatban ma még csak standard termékek - kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, casco és lakásbiztosítás - jelentek meg.
A gépjármű-biztosítások terén is piacvezetőnek számító Allianz-Hungária Biztosító honlapján százezres a letöltések száma - tájékoztatott Sipos József. A társaság ügyvezető igazgatója szerint annak ellenére, hogy az ügyfelek szemmel láthatóan szívesen használják a díjkalkulációs programokat, a legtöbben igénylik azt, hogy a telefonos ügyfélszolgálattal, illetve a biztosító képviselőivel megvitathassák a lehetséges opciós lehetőségeket.
Az ÁB-Aegon Biztosítónál is hasonlók a tapasztalatok, épp ezért a társaság fejlesztéseiben arra összpontosít, hogy a call-center funkciók mind nagyobb része legyen megtalálható a weboldalon is - mondta el Nagy Balázs, az on-line igazgatóság vezetője. A társaságnál ugyanakkor közel ötezer tagot számlál az Aegon NetKlub, amelynek regisztrált tagjai - akiknek pontgyűjtő akciót szerveztek - a jövőbeli internetes ügyfélkör alapját képezhetik.
Bár igen fontosnak tartják az internetes szolgáltatások körének bővítését a Generali-Providenciánál is - az ősszel várhatóan nyugdíj- és egészségbiztosítási szerződéseket is lehet majd kötni a neten -, Lantai Csaba szerviz-marketing osztályvezető szerint tudomásul kell venni: a világháló csak egy bizonyos, jól körülhatárolt ügyfélkörnek jelent majd alternatívát a jövőben is. (NLN)
Munkatársunktól


