A jövő héten hirdeti az Index.hu internetes újság annak a pályázatnak az eredményét, amelyben "az év internetes biztosítója Magyarországon" címért küzdhetek meg a hazai társaságok. A kezdeményezés létjogosultságát jól mutatja az az előrejelzés, amely szerint 2005-ben az interneten kötött biztosítások díjbevétele csak az Egyesült Államokban eléri majd a 17 milliárd dollárt, míg Európában és Japánban mintegy hatmilliárdos díjbevételre tehetnek majd szert a biztosítótársaságok a világhálós biztosításokból.
Itthon még több okból gyermekcipőben jár az internetes biztosítási piac. A társaságok még csak most kezdik igazán kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket. A mostani pályázaton nem induló ING-NN Biztosítónál a közelmúltban portálfunkciókat nyújtva újult meg a honlap, míg az OTP-Garancia Biztosító az ősszel jelentkezik új honlappal, amely vélhetően már internetes szerződéskötésre is ad majd módot - igaz, a szűkös lehetőségeken belül.
A magyar biztosítási piac fő problémája ugyanis az, hogy az elektronikus aláírásról szóló törvény még nem teljes: a hiányzó végrehajtási rendeletek nélkül nem lehet valódi szerződéseket kötni az interneten.
Ennek ellenére mind több hazai biztosító próbálkozik internetes értékesítéssel. A biztosítói netkínálatban ma még csak standard termékek - kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, casco és lakásbiztosítás - jelentek meg.
A gépjármű-biztosítások terén is piacvezetőnek számító Allianz-Hungária Biztosító honlapján százezres a letöltések száma - tájékoztatott Sipos József. A társaság ügyvezető igazgatója szerint annak ellenére, hogy az ügyfelek szemmel láthatóan szívesen használják a díjkalkulációs programokat, a legtöbben igénylik azt, hogy a telefonos ügyfélszolgálattal, illetve a biztosító képviselőivel megvitathassák a lehetséges opciós lehetőségeket.
Az ÁB-Aegon Biztosítónál is hasonlók a tapasztalatok, épp ezért a társaság fejlesztéseiben arra összpontosít, hogy a call-center funkciók mind nagyobb része legyen megtalálható a weboldalon is - mondta el Nagy Balázs, az on-line igazgatóság vezetője. A társaságnál ugyanakkor közel ötezer tagot számlál az Aegon NetKlub, amelynek regisztrált tagjai - akiknek pontgyűjtő akciót szerveztek - a jövőbeli internetes ügyfélkör alapját képezhetik.
Bár igen fontosnak tartják az internetes szolgáltatások körének bővítését a Generali-Providenciánál is - az ősszel várhatóan nyugdíj- és egészségbiztosítási szerződéseket is lehet majd kötni a neten -, Lantai Csaba szerviz-marketing osztályvezető szerint tudomásul kell venni: a világháló csak egy bizonyos, jól körülhatárolt ügyfélkörnek jelent majd alternatívát a jövőben is. (NLN)
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.