Egy éven belül a jelenlegi mintegy 160 ezer darab magyarországi klasszikus hitelkártya számának megduplázódását várja a Mastercard - nyilatkozta Szabó Lívia Judith, a kártyatársaság Magyarországért felelős ügyfélkapcsolati igazgatója. A rendkívüli növekedési várakozás különösen annak fényében szembetűnő, hogy a piac a betéti (debit-) kártyák terén már meglehetősen telített: az év első hat hónapjában mindössze 4,2 százalékkal, mintegy 210 ezer új plasztikkal tudott növekedni az így 5,3 millió darabos teljes hazai bankkártyapiac.
A Magyarországon kibocsátott plasztikkártyák között 3,2 milliós arányával 61 százalékos részesedést élvező Mastercard a klasszikus hitelkártyák terén még csak második a Visa mögött, ami döntő részben annak tudható be, hogy az erre a piacra elsőként belépő Citibank 1999. januári indulása után igen sokáig csak Visa-emblémás hitelkártyákat forgalmazott. A százezres hitelkártya-állományt tavaly novemberben elérő pénzintézet legsikeresebb terméke a Westel aranykártyás ügyfeleinek kínált co-branded hitelkártya, amelynek száma augusztusban lépte át az ötvenezret.
Szakértők szerint a két nagy kártyatársaság hitelkártyaversenyében számottevő változást hozhat az OTP belépése: a jövő tavasszal az eddigi azonnali terheléses C hitelkártyája mellett klasszikus bankkártyát is kibocsátó pénzintézettel kapcsolatban sokan "borítékolják", hogy partnerül a Mastercardot választja. Az ugyancsak jövő tavasszal piacra lépő K&H-val kapcsolatban azonban mindkét társaságnak közel azonos esélyt adnak a szakértők azzal kapcsolatban, hogy melyik cég emblémája díszíti majd a plasztikot.
A Mastercard-kapcsolattal bíró három klasszikus hitelkártya-kibocsátó bank (CIB, Citibank, Raiffeisen) és a kártyatársaság az elkövetkező hetekben közös reklámkampányba kezd a termékkel kapcsolatos ismeretek bővítése céljából. Az alapvetően oktató jellegű kampánytól valamennyi bank ügyfélszámának növelését reméli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.