Bár a fővárosi vállalkozók többsége kedveli a hitelkártyát készpénzkímélő tulajdonsága miatt, ezt mégis leginkább a hipermarketekben és benzinkutaknál használják. Jelenleg több tényező is nehezíti a plasztikkártyák használatát. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) reprezentatív felmérése szerint a Széchenyi-kártya kevéssé ismert a vállalkozók körében.
A bankkártyahasználat elterjedését nehezíti, hogy az elfogadóhelyek ? így a nagykereskedések többsége is ? a készpénzes fizetést támogatják. Ennek ellenére az érintettek többsége úgy látja, összességében érdemes kártyát használni. Ugyanakkor szép számmal vannak olyan vállalkozók is, akik szerint - bár cégük él a készpénzkímélő fizetési móddal - nem éri meg a kártyahasználat. A jelenleg kártyát nem használók körében szinte egyöntetű volt az a vélemény, hogy nem éri meg e lehetőséget igénybe venni, és erről még a bankkártyák biztonsága sem győzte meg őket.
A kamarai elemzés szerint a bankkártyahasználat egyik kulcskérdése a kedvezmény, amelynek mértékét az érintettek 5-10 százalék közé teszik. A felső határt a legnagyobb építőipari és a legkisebb forgalmat bonyolító oktatási és gazdasági szolgáltatást végző vállalkozások igényelnék, míg a legkisebb mértéket a nagykereskedelmi cégek jelölték meg.
Bár a vállalkozások mintegy 88 százaléka már hallott a Széchenyi-kártyáról s az ehhez kapcsolódó hitellehetőségről, annak igénybevételét csupán 46-47 százalék tervezi. E lehetőség iránt a legnyitottabbak az amúgy is jelentős kártyaforgalmat bonyolító építőipari cégek, amelyek mintegy háromnegyed része tervezi a Széchenyi-kártya nyújtotta lehetőség igénybevételét. A vállalkozások többsége fejlesztési célra venné igénybe a Széchenyi-hitelt, míg kisebb hányaduk likviditási problémáinak kezelésére használná. A felvenni szándékozott kölcsön összegének átlagos mértéke is meghaladja az egymillió forintot, s megítélések szerint a kamat mértéke 10 százalék körül lenne elfogadható.
Ugyanakkor a megkérdezettek mintegy 25 százaléka vélte úgy, jelenleg kevés információ áll rendelkezésre ahhoz, hogy meg tudják ítélni e hitelkonstrukció előnyeit. A vállalkozások túlnyomó többsége - mintegy 70 százaléka - azt fontolgatja, hogy a Széchenyi-kártyát az OTP Banknál venné igénybe, míg e piacon jelen van a Postabank és a Magyar Külkereskedelmi Bank is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.