Jó hetet zárt a BÉT
A főbb európai tőzsdék indexei csak kismértékben változtak az elmúlt héten: a DAX 0,8 százalékkal, a CAC 40 0,1-del erősödött, az FTSE 100 pedig 0,2-del esett. A hét nyertesei a bányarészvények (BHP Billiton, Anglo American) voltak, mivel kiderült, hogy a kínai jegybank nem sürgeti a kamatemelést, amellyel csökkenhetne a távoli ország nyersanyagszükséglete. Az olajárak hétfőn még a plafonon voltak, a hét végére viszont az OPEC termelésnövelésről szóló nyilatkozatának hatására esni kezdtek. Ennek megfelelően a légitársaságok (British Airways, Lufthansa) papírjai drágultak, az olajtársaságok (BP, Shell) részvényei viszont árfolyamcsökkenést szenvedtek el.
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX az elmúlt héten 7,15 százalékot emelkedve, 11 163,45 ponton zárt. A részvényindex a csütörtöki negatív korrekció kivételével a hét mindegyik napján emelkedni tudott. Az összesen 79,3 milliárd forintos forgalom mintegy 2 milliárddal haladta meg az előző hetit. A vezető papírok közül az OTP teljesített a legjobban, miután árfolyama egy hét alatt 10,5 százalékkal emelkedett, heti záróára így 4200 forint lett. Jól, bár meglehetősen hektikusan szerepelt a Richter is. A hétfőn még zuhanó gyógyszeripari részvény iránt keddtől ismét élénken érdeklődtek a befektetők, így végül is 19 555 forintos pénteki záróára, heti összevetésben, mintegy 7 százalékos erősödést mutat. A Mol kurzusa a pénteki nap végén 7750 forint volt, ezzel 3,3 százalékkal zárt magasabban, mint egy héttel korábban. A pénteken már osztalékszelvény nélkül forgó és emiatt bezuhanó Matáv egy hét alatt elért 6 forintos árfolyam-emelkedése stagnálásnak mondható.
A Dow Jones folytatta immár négy hete tartó csökkenését: 0,5 százalékkal, 9967,02 pontra esett az értéke. Az indexmérséklődésben szerepet játszott az is, hogy a júniusi kamatemelést már egyre valószínűbbnek tartják az elemzők a Fed csütörtöki közleménye alapján. Ennek megfelelően estek a részvényárfolyamok, a földmozgató gépeket gyártó Caterpillar például 3,5 százalékot esett egy hét alatt.


