A Generali-Providencia Biztosító februárban változtatott cascodíjain, ami jellemzően csökkenést jelentett. Félévente elemzik ki a piaci helyzetet, jelenleg ismét újabb rendszer kidolgozása van napirenden - mondta érdeklődésünkre Jákfalvi Zoltán, a gépjármű-biztosítási osztály vezetője, hozzátéve: ez független az Allianz Hungária Biztosító (AHB) Rt. cascodíjcsökkentésétől. Ha a kockázatelemzés lehetővé teszi, akkor mérséklik díjaikat, ám mint fogalmazott: nem ettől lesz sikeres ez a piaci szegmensük, a szolgáltatások minősége, a kárrendezés folyamata nagyobb súllyal nyom a latban.
Az AHB Rt. a minap 5-40 százalékos díjcsökkentésről számolt be tíz gépjárműmárka esetében (a 40 százalék egyedül a Skoda Fabia típusra vonatkozik), amelylyel - elmondásuk szerint - a jelenlegi 412-ről 450 ezer fölé kívánják növelni casco szerződéseik számát. Ezzel részben kompenzálnák a tavaly elvesztett 90 ezres kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási állományukat, amelyet az új piaci szereplők "szipkáztak el". Kérdés azonban, hogy a piacvezető lépése mennyiben érezteti hatását a cascopiacon. Az OTP-Garancia Biztosító jelenleg vizsgálja az Allianz lépéseit, az intézkedés hatását, hasonlóan az Argoszhoz. Ám mint az utóbbi társaságnál elmondták: a saját üzletpolitikájukat kívánják követni. Az Uniqa Biztosító szintén tanulmányozza az AHB Rt. díjcsökkentését. A válaszlépés nem jelent feltétlenül díjcsökkentést, hanem inkább a szolgáltatásra koncentrálnak, így elképzelhető, hogy másfajta termékstruktúrával lépnek színre - tudtuk meg.
Nagyobb árcsökkentés azért sem valósulhat meg hosszabb távon, hiszen nőnek az alkatrészárak, a javítási munkadíjak, az infláció - jegyzik meg egyes piaci szereplők. Hozzátéve: az EU-s árszínvonalhoz képest így is harmada-negyede a hazai casco díja.
Az Uniqa egyébként március elején vezette be Reál casco szolgáltatását, amellyel a legalább három-, legfeljebb kilencéves gépjárművel rendelkezőket kívánják megcélozni. Ebben a szegmensben a legkisebb a cascopenetráció, hiszen a gépjárművásárláshoz kötött lízing- vagy részletfizetési szerződés lejárta után általában nem fizetik a magas casco díját az ügyfelek. A Reál casco közel 30 százalékos diszkontot jelent a normál konstrukció árához viszonyítva. Az idősebb gépjárműpiaci szegmenst célozta meg a gépjárműpiacra tavaly belépett Union Biztosító is a Magyar Autóklubbal karöltve ez év májusában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.