A Rába a korábban publikált terveknek megfelelően növekedési pályára állt, amelynek finanszírozását a cég részben a BPW-Rába Futóműgyártó Kft. 25 százalékos tulajdonrészének eladásából oldja meg az eladósodottság növekedése nélkül - nyilatkozta lapunknak Pintér István, a győri székhelyű társaság vezérigazgatója. A Rába Járműipari Holding Rt. elsősorban a kiemelt üzletágak további fejlesztése miatt adta el a BPW Bergische Achsen Kommanditgesellschaft nevű német cégnek a futóműgyárban lévő tulajdoni hányadát, amely így annak százszázalékos tulajdonosává vált.

A társaság tavalyi évi gyorsjelentése szerint legnagyobb árbevételt biztosító üzletágától, a Rába Futómű Kft.-től az idén 101 millió dolláros árbevételt várnak, 18,9 százalékkal többet, mint tavaly, s ezt a tervet tartják is - közölték a cégnél lapunkkal. Emellett kiemelendő az a tény is, hogy a Rába Jármű Kft. 2004 második felétől kezdi meg a H14-es katonai teherautók sorozatgyártását honvédségi megrendelésre.

A tranzakcióban vélhetően a különböző termékstruktúra is szerepet játszott, a Rába Futómű Kft. ugyanis nehéz-teherautókhoz, illetve buszokhoz gyárt futóműveket, míg a BPW-Rába Futóműgyártó Kft. a pótkocsik futóműveire specializálta magát.

A vételárat nem hozták nyilvánosságra, így biztosan csak anynyit lehet tudni, hogy a mostanra száz százalékig német kézbe került társaság tavaly nyereséget produkált, és 6,8 milliárdos saját tőkéje alapján 1,7 milliárd forint illetné meg a Rábát.