A Generali, Olaszország piacvezető biztosítója az elkövetkező időszakban elsősorban Kelet-Európában és Kínában szeretne terjeszkedni. Ezek azok a piacok, amelyekben még komolyabb növekedést lehet elérni - nyilatkozta Sergio Balbinot elnök-vezérigazgató a Financial Times Deutschlandnak. Ha teljesülnek a tervek, India következhet.
Balbinot szerint a cég számára 2004 az elmúlt egy-két évtized legjobb éve volt a makrogazdasági instabilitás ellenére is. Az árbevétel 13,6 százalékkal, 56,3 milliárd euróra, míg az adózott eredmény 30 százalékkal, 1,31 milliárd euróra emelkedett. A Generali a tavalyi tíz után részvényenkénti 43 cent osztalékot állapított meg. A vezetőség szerint további költségcsökkentések és új életbiztosítási termékek még magasabb eredményt hozhatnak. A trieszti biztosító az idei évre 1,5 milliárd eurós adózott eredményt tűzött ki, amely további 25 százalékos növekedést jelentene.
A Generali érdekeltségei közül elsősorban a németországi AMB csoportban várható komolyabb átszervezés. A csoport az elkövetkező időszakban új értékesítési csatornákat is felkutat majd, amelyekkel árbevétel-növekedést érhetnek el. Emellett a német piac meglehetősen telítettnek tűnik, így az AMB-nek minden egyes új szerződésért komoly küzdelmet kell folytatnia. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.