Az OTP két hozambiztosított alapjának a jegyzése ezen a héten zárul - az eddigi adatok szerint közel 7 milliárd forintnyi kelt el a jegyekből -, a CIB alapjait a hónap végéig, a K&H konstrukcióját április közepéig vásárolhatják az érdeklődők, míg a CA IB negyedik alapjával májusban lép színre.
Jelenleg 50-60 milliárd forint van a magyar piacon garantált típusú alapokban, ez az 1300 milliárd forintos teljes alappiachoz képest még csekély, de az idei kibocsátások tükrében a volumen érdemben nőhet. Különös aktualitást ad a hazai garantáltalap-piacnak az, hogy 2005-től csökkenő kamatpályára állt rá a magyar gazdaság. A tőkegarancia egy ilyen környezetben egyre inkább felértékelődik, s a lejárati várható többlethozammal együtt a visszatekintő hozam már igen versenyképes lehet a jelenlegi egyéb befektetési lehetőségekkel - mutatott rá Rába Zoltán, a CA IB Alapkezelő portfóliómenedzsere. Szalai Sándor, az OTP Alapkezelő vezérigazgatója szerint a piacon további élénkülést hozhat, ha a már meglévő törvényi keretek között a gyakorlatban is megkezdődik a garantált alapok - jelzáloglevelekhez hasonló - sorozatkibocsátása.
A nemzetközi trenddel összhangban a garantált alapok jellege az egyszerűtől a bonyolultabb felé tolódik el. A hibrid konstrukciók növekvő nemzetközi népszerűsége nem véletlen: a 2000 és 2003 közötti időszak stagnáló, csökkenő részvénypiaci környezete ráébresztette a piaci szereplőket, hogy érdemes egynél több, akár három-négy eszközcsoportból is válogatni építőköveket a garantált alapok kialakításakor - magyarázta Rába Zoltán.
Hazánkban 2004 telén jött létre az első hazai hibrid alap, a CA Szivárvány Tőkegarantált Alap, amely az amerikai és az EU-részvénypiac mellett a dollár/euró árfolyamváltozás eredményét is kifizeti a befektetőknek. Persze azóta már több ilyen alap is létrejött, amelyekben részvény-, kötvény-, áru- és devizapiaci indexek jelennek meg, de van már olyan is, ahol az arany árának alakulását mutató index is helyet kap.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.