Az olajárak emelkedésével az egész világon az egekbe szöktek a benzinárak, amely szinte természetes módon váltott ki indulatokat a fuvarozókból és a magánszemélyekből. A Mol számára ez a probléma régiós szinten jelentkezik, hiszen az üzemanyagár-képzés központi kérdésként van napirenden Horvátországban, Szlovákiában és Magyarországon is.

Azt egyelőre nagyon nehéz számszerűsíteni, hogy az ügyben jelenleg fekete bárányként kezelt Molnak ez milyen veszteséget okoz. Ebből a szempontból a legegyszerűbb a helyzet talán Szlovákiában, ahol milliárdos nagyságrendű bírsággal akarja a helyi kormány elintézni az ügyet a Mol tulajdonú Slovnaftnál. Az olajipari társaságnak egyelőre nem kell kifizetnie azt a mintegy nyolcmilliárd forintos bírságot, amelyet a szlovák pénzügyminisztérium rótt ki rá. Az indok egyébként az volt, hogy az üzemanyag-árazás szerintük nem egyezett meg a szlovák előírásokkal, és az így elért extraprofitot akarták lefaragni. A legutóbbi hírek szerint Ivan Miklos szlovák pénzügyminiszter elfogadta az olajipari cég néhány érvét, s új vizsgálatot indít az ügyben. Magyarországon is a szereplők többsége a Moltól várja a benzinárak csökkentését, több téves információ alapján. Sokan figyelmen kívül hagyják azt a tényt, hogy a Mol nem egyedüli szereplő a piacon, s árait versenyalapon képzi ugyanúgy, ahogyan konkurensei is. A kormány viszont szinte biztosan nem fogja az adóterheket csökkenteni - erre egyébként az uniós előírások miatt korlátozott a lehetősége -, a Mol mozgástere viszont nem túl nagy, s ennek megfelelően követi a kőolajtermékek világpiaci árának változását. A benzinárnak mintegy 70 százaléka adó, a többi tartalmazza a Mol költségét és eredményét.

Sokan egyébként attól is eltekintenek, hogy az üzemanyagok árát a verseny határozza meg, egy nyitott piacon ugyanis nem lehet irreálisan magas árakat alkalmazni, mert azt a versenytársak kihasználnák. A kiskereskedelmi benzináron a pontos haszon mértéke nem nyilvános, de az tény, hogy önállóan még nem állt meg a talpán a piaci árnál tíz forinttal alacsonyabban forgalmazó cég. A tényleges adatok jól mutatják, hogy az ezer literre jutó 419 eurós magyar adó nélküli fogyasztói ár még mindig alatta van az európai átlagnak.