Nincs kimutatható összefüggés a nyugdíjpénztári hozamok és a tagok vándorlása között – derült ki a Világgazdaság körkérdéséből, amelynek során a fontosabb nyugdíjpénztárakat kérdeztük meg. Bartók János – a múlt év első három negyedévében a legtöbb új ügyfelet gyűjtött – Aegon Nyugdíjpénztár Szervező-szolgáltató Rt. vezérigazgatója szerint az emberek inkább a hírnév és a szolgáltatások alapján választanak nyugdíjpénztárat. Az Uniqa magánnyugdíjpénztáránál úgy fogalmaztak, az ügyfelek mozgását a piacon egy-egy reklámkampány befolyásolja a legjobban, hiszen a jó vagy a rossz hozamoktól még a pluszbefizetések mértéke sem függ. Az ügyfelek mozgását nem befolyásolja a nyilvánosságra hozott előző éves hozamadatok időpontja sem. Így csupán adminisztratív szempontból lehet érdekes, hogy az idén ezeket jó három hónappal korábban tudja meg a piac. A pénzügyi felügyelet ugyanis már februártól várja a pénztárak tavalyi hozamadatait, amelyeket március közepére összesít.
Talán az ügyfelek érdektelensége is oka annak, hogy a pénztárak csak az utolsó pillanatban hozzák nyilvánosságra hozamaikat, miközben a törvény csupán arra kötelezi őket, hogy egy megadott módon számoljanak, és egyszerre tegyék közzé az előző éves és (ez évtől) az előző ötéves hozamukat is. Az Allianz nyugdíjpénztára szerint legfeljebb a hosszú távú hozamok befolyásolhatják a tagok vándorlását, ám erre egyelőre nincs adat.
A PSZÁF honlapján elérhető összehasonlító táblázat adatai alapján például 2004-ben a legmagasabb hozamot felmutató ING a tavalyi év első három negyedévében mindössze 300 új tagot szerzett, míg az Aegon közel 17, az OTP 12, az Allianz pedig mintegy hatezret.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.