BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyilvános az ötéves hozamtábla

A törvényi kötelezettségnek megfelelve tegnap közreadta a magánnyugdíjpénztárak ötéves átlaghozamait a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete tegnap késő délután közzétette a magánnyugdíjpénztárak tavalyi hozamait, valamint a 2001-től 2005-ig számolt átlagos éves hozamot.

A 2001 és 2005 közötti időszakban átlagos éves hozamának számításakor a felügyelet munkatársai 5,22 százalékos átlagos éves inflációt vettek figyelembe. A legnagyobb és a legkisebb átlagos éves hozamszint között óriási a különbség: több mint három százalékpont. Ez például egy százezer forintos megtakarítás esetén csaknem 20 ezer forintos eltérést eredményezhet az ötéves periódus alatt. Érdekes, hogy a sorrend első öt helyezettje között egyetlen nagy pénzárat sem találunk – közülük a legeredményesebb a több mint 300 ezer tagot számláló Allianz volt, de nekik is be kellett érniük a 6. hellyel.

A tabella élén – bár 2005-ös bruttó hozama korántsem a legnagyobb – a piacon 1994 óta jelen levő Életút Első Országos Nyugdíjpénztár magánpénztári ága áll: akik ezt választották, 10,24 százalékos átlagos éves hozamot tehettek zsebre. A második helyre az eredetileg a Honvédelmi Minisztérium, a Magyar Honvédség és a HM-érdekeltségű társaságok dolgozóinak kitalált Honvéd Önkéntes és Magánnyugdíjpénztár magánpénztári ága futott be, 10,17 százalékos átlagos éves hozammal. A bronzérmet a Dimenzió Magánnyugdíjpénztár szerezte meg, tagjai az elmúlt öt évben átlagosan 10,09 százalékos hozammal gazdagodtak. A pénztárak ötéves átlagos – éves szinten azonban meglehetősen hullámzó – teljesítményének megítélésekor nem szabad figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy az adott pénztár a vizsgált periódus elején vagy végén produkált-e magasabb hozamot. Ugyanis a tőke növekedése miatt a periódus elején ugyanakkora hozam pénzben kifejezve kisebb nyereséget jelent, mint a periódus végén.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.