BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Személyes ügyféltanácsadás az MKB Banknál

Ettől az évtől személyes tanácsadót kap az MKB Bank Rt. minden egyes lakossági ügyfele, és folytatódik a gyors ütemű termékfejlesztés is a hitelintézetnél. A bank további komoly részesedésnövelést tervez a lakossági piacon, úgy, hogy ezzel párhuzamosan fenntartja vezető szerepét a vállalati területen is.

Az idén is folytatódik a lakossági piacon képviselt súly erősítésére irányuló stratégia megvalósítása az MKB Banknál – nyilatkozta lapunknak Ákos Tamás, a hitelintézet retail területért felelős ügyvezető igazgatója. A bank – tette hozzá – mind a lakossági, mind a kis- és középvállalkozói területen komoly bővülést ért el az elmúlt időszakban: a lakossági ügyfelek száma a 2001-es 70 ezerrel szemben mára meghaladja a 180 ezret.

Az arculat- és logóváltáson túl 2006 új szlogent is hoz az MKB Banknak. Ez utóbbi – a „Személyesen Önnek” – az ügyvezető igazgató szerint ugyanakkor nagyon is kézzelfogható üzenetet hordoz, hiszen a bank minden egyes lakossági ügyfele személyes tanácsadót kap ettől az évtől. A személyes tanácsadók – vélekedett Ákos Tamás – nagyon komoly növekedési potenciált jelentenek, hiszen a velük elégedett ügyfelek a jövőben feltehetően újabbakat hoznak magukkal. Ráadásul, tette hozzá, a tanácsadók alkalmazása megkönnyíti a számlák áthozatalának folyamatát is, hiszen az átutalási, illetve csoportos beszedési megbízások átirányítása – amely visszatartja a legtöbb, bankváltásban gondolkodó ügyfelet – segítségükkel néhány perc alatt megoldható.

Az értékesítési hálózat gyors ütemű fejlesztése 2006-ban is folytatódik. A jelenleg meglévő, ötvennél több fiókból álló hálózat az idén újabb tizenhat egységgel bővül, 2007-re pedig újabb 20 fiók megnyitását tervezik. Az új értékesítési egységek megjelenése Budapesten kívül elsősorban a nagyobb településeken várható, több nagyvárosban a meglévő mellé nyitnak második fiókot.

Az értékesítésben komoly szerep jut a stratégiai együttműködéseknek is: az Allianz Életcél Hitelprogram elindítása óta nagyon komoly állományt hozott, és a

T-Mobile-lal közös logós co-branded hitelkártya is beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A stratégiai partnereken túl komoly hozzáadott értéket jelentenek az ügynöki partnerek, mint például az Otthon Centrum által behozott szerződések is. Nem szabad ugyanakkor elfeledkezni arról sem, hangsúlyozta, hogy a bank nagyvállalati területen meglévő domináns szerepe is hozzájárul a lakossági üzletág növekedéséhez. Az elégedett vállalati ügyfelek ugyanis sokszor az MKB Bankhoz irányítják alkalmazottaikat.

Ami a termékoldalt illeti: a bank az elmúlt néhány hónapban minden lényeges területen megjelent egy konstrukcióval, amely piacvezetőnek tekinthető. A számlavezetési területen egyedülálló terméknek számít például a Kivételes Folyószámla, amely néhány, minimális feltétel teljesítésekor a lekötött betéteknél megszokott hozamot biztosít tulajdonosának. A megtakarítások között egyedülálló, az első periódusban két számjegyű hozamot kínál az Alapos Megtakarítás, a hiteleknél pedig szintén piacvezető terméknek számít az 1,4 százalékos éves kamattal, tőkemoratórium mellett elérhető lakáshitel. Az ügyvezető igazgató szerint mindenképpen említést érdemel még a hitelkártya, amely jelenleg a piacon legkedvezőbb kondíciók mellett vehető igénybe. A termékfejlesztés – hangsúlyozta Ákos Tamás – természetesen az idén is komoly hangsúlyt kap az üzletágban. A közelmúltban jelent meg a bank számlacsomaggal kombinált babakötvény-konstrukciója, a nyugdíj-előtakarékossági számlatermék, a kis- és középvállalkozásoknak szóló internetbanki szolgáltatás pedig a következő hónapokban várható.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.