Százmillió forintra bírságolta a napokban a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az OTP Bankot, mivel megtévesztőnek találta a pénzintézet hitelkártyáival kapcsolatos kommunikációját. A bank 2003 óta úgy hirdette hitelkártyáit, hogy 45 napon át kamatmentesen lehet velük vásárolni, arról azonban nem tájékoztatta az ügyfeleit, hogy a kamatmentességnek milyen feltételei vannak.
Az OTP Bank ugyanakkor azzal védekezik, hogy 2003-ban ugyanazokkal a feltételekkel és ugyanolyan ügyfél tájékoztatás mellett indította el szolgáltatását, mint versenytársai. A GVH szerint a piaci szereplők gyakran védekeznek azzal, hogy konkurenseik is hozzájuk hasonlóan kommunikálnak, ami csak azt jelzi a hivatalnak, hogy ideje rendet tenni a piacon.
A PSZÁF-hoz is rendszeresen érkeznek a hitelkártyákkal kapcsolatos panaszok, általában a kamatok, egyéb díjak számításának módja, az egyoldalú szerződésmódosításokról szóló tájékoztatás hiányosságai miatt. A probléma egyre több embert érint, a hitelkártya-üzletág ugyanis rendkívül dinamikusan fejlődik.
A plasztik lapok legfőbb vonzereje, hogy az éves díj fejében a bankok néhány hétre kamatmentes hitelt adnak a kártyabirtokosoknak. A pénzintézetek ezt az előnyt előszeretettel hangsúlyozzák reklámanyagaikban, a kamatmentesség azonban csak akkor jár, ha az ügyfél az egy hónapos elszámolási időszak alatt felvett kölcsönt az általában kéthetes türelmi időn belül visszafizeti. Amennyiben az ügyfél a türelmi idő végén akár egyetlen forinttal is adós marad, a bankok napi kamatot számolnak a hónapban felvett összes kölcsönre. (Magyar Hírlap)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.