BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kgfb-kampány: jön a java

Úgy tűnik, ismét az utolsó tíz napban húznak bele az autótulajdonosok a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) váltására lehetőséget kínáló novemberben. A harmadánál jár a kampány, s komolyabb rohamról egyelőre nem számolnak be az online alkuszok.

A Netrisk Első Online Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője, Haraszti Zsolt a hónap utolsó harmadára várja az érdeklődés komolyabb növekedését. A tavaly váltók jó részének az idén is kedvező díjat kínál a biztosítója, ez pedig erős ösztönző a maradásra – ezt már Rácz István, a Biztosítás.hu online alkuszcég ügyvezető igazgatója mondta lapunknak.

Az eddigi tapasztalatok szerint a TIR Biztosító Egyesülettől – amely tavaly mintegy 27 ezer új szerződésével a harmadik legnagyobb állományt gyűjtötte össze a novemberi váltásnál – viszonylag kevesen vándorolnak el, s a MÁV-nak is – amely a tavalyi kampányidőszakban az élen végzett 50 ezer új szerződésével – sikerülhet megtartaniuk ügyfeleik zömét. (A TIR egyébként a PSZÁF határozata értelmében március végéig nem fogadhat új ügyfeleket, míg a MÁV esetében a moratórium november 30-ig szól.)

November első harmadának végén a Netrisknél – a tavalyihoz hasonló – 15 ezres kötésszámról számoltak be, a Biztosítás.hunál 12 ezer tranzakció történt (ez 25 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest), míg a CLB Független Biztosítási Alkusznál és a Praeventio Biztosítási Alkusz Kft.-nél több mint 2500-2500 ügylet született. Bár a piaci szereplők a tavalyihoz hasonló, 300 ezer váltóval számolnak az idén is, az online alkuszok a 2005. évi 25 százaléknál nagyobb szeletet hasíthatnak ki a piacból. A múlt évinél több ugyanis az „online” tarifa, az idén már 8 biztosító kínál ilyen kedvezményt – ennek mértéke 4–30 százalék között mozog –, ráadásul a nagyobb szereplők is beléptek erre a piacra.

A tarifálások száma minden egyes piaci szereplőnél megugrott. A CLB által működtetett portálon például már több mint 200 ezer egyedi felhasználó kérte le jövő évi díját, az esetek 86 százalékában tudtak legalább 3000 forinttal jobbat ajánlani, mint amit az ügyfél jelenlegi biztosítója kínál – fogalmazott Mestyán András, a CLB igazgatója, s mint hozzátette: sikeresnek bizonyult az ugyancsak a Biztosítastipp.hu exkluzív szolgáltatása, az aktív kommunikáció, amelynek keretében egy chatprogram segítségével azonnal lehet „beszélgetni” a CLB szakértőivel.

S mely biztosítók lehetnek az idei kgfb-kampány nyertesei? Az eddig eltelt időszakban a legtöbb szerződést a Köbe szerezte – derül ki a CLB Független Biztosítási Alkusz adataiból. Ezt követően némileg „sűrűsödik” a mezőny, hiszen nem sokkal lemaradva egymástól a Signal, az Uniqa, a MÁV és az OTP Garancia következik a sorban.

A Biztosítas.hunál a biztosítási egyesületek mellett a Signal, a K&H és az Uniqa fogadja be a legtöbb váltót, ám mint Rácz István megjegyezte: a tavalyihoz képest komolyabb „kiugrásról” nem lehet beszélni. Hasonló tapasztalatokról számolt be Haraszti Zsolt is, mondván, az idei nyerők közé sorolható Uniqa, Köbe, MÁV és Signal között nagyobb különbségek nincsenek.

A legtöbb szerződést eddig az online alkuszok adatai szerint az Allianz Hungária Biztosítónál mondták fel, a társaságot – némileg lemaradva – a piac második legnagyobb szereplője, a Generali-Providencia Biztosító követi a sorban. Igaz, a két cég is szerez új ügyfeleket, ám nettó alapon mindketten mínuszban vannak. VG




Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.