BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Négyévesnél idősebb autóra már kevesen kötnek biztosítást

A hazai cascopiac egyik nagy problémája változatlanul az, hogy az autósok többsége legfeljebb az új gépkocsijára köt ilyen biztosítást, s a kölcsön futamidejének lejártával pedig megszünteti azt.

A magyarázat roppant egyszerű: egy öt-hat éves autó esetén a 135-140 ezer forintos átlagos casco díja meglehetősen drágának és aránytalannak tűnik a gépkocsi értékéhez, illetve egy esetleges kártérítés öszszegéhez képest.

Ezt a szegmenst néhány biztosító idősebb autókra szóló konstrukcióval próbálta behálózni, ahol a mérsékelt díj csökkentett szolgáltatással párosul. Így például a javíttatáshoz kisebb összeget adnak a biztosítók, az új alkatrészek árának 50–75 százalékát térítik meg, ám kiegészítő szolgáltatások is köthetők az egyes társaságok termékeihez, s különböző önrészek közül is választhat az érdeklődő.

Úgy tűnik, mintha a piac bizalmatlanul fogadná az olcsóbb, de az idősebb gépjárművek helyreállításának sajátosságait figyelembe vevő konstrukciót – jegyzi meg Hoványi Sándor, az Allianz Hungária Biztosító vezérigazgató-helyettese –, jóllehet a Tempó casco a legnagyobb károkra (a jármű ellopása vagy megsemmisülése) lényegében teljes körű szolgáltatást nyújt – teszi hozzá. Korlátozott – de nem irreálisan alacsony – szolgáltatás csak részkároknál van, a díja pedig közel 35 százalékkal olcsóbb a hagyományos cascóhoz képest.

A Generalinál az idősebb gépjárművekre kidolgozott Cash casco konstrukció növekedése nem érte el az általuk elvártakat. Ennek magyarázata, hogy az ügyfelek nem ismerik ezt a módozatot –indokolták lapunknak. Az Uniqa Biztosító Real Cascója is marginális, 2-3 százalékos szeletet hasít ki az összállományból, jóllehet 30 százalékos diszkonttal köthető meg.

Az Unionnál is csak egy szűk réteg veszi igénybe az „öreg” autók számára kidolgozott Union Bázis Casco terméket; ezt azzal magyarázzák, hogy az ügyfelek nagy része árérzékeny, és idősebb autójára emiatt nem tartja szükségesnek casco biztosítás megkötését. Az OTP Garancia Senior Casco néven 2005 elejétől kínál kedvező díjú és az idősebb, öt-tíz éves járművekre szabott feltételű öregautó-cascót.

A K&H Biztosító speciálisan öreg autókra szóló termék kialakítását nem tervezi, ugyanis ezen gépjárművek tulajdonosainak igényét is kielégíti jelenlegi casco módozatuk a választható fedezetekkel és a választható avultatásos kárrendezési szabállyal.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.