BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még mindig borús a hangulat Ázsiában, hatalmas benzinár-emelések

Ázsiában a vezető részvényindexek többsége a negatív tartományban fejezte be a napi kereskedést.

Az amerikai pénzügyi szektorbeli hírek megtették hatásukat a térségbeli szektorra: Mitsubishi UFJ (-2,7 százalék), Mizuho (-3,3 százalék), Nomura Hondings (-2,1 százalék), Korea Exchange Bank (-2 százalék). Tovább rontotta a helyzetet, hogy a Lehman Brothers eggyel lejjebbi minősítési szintre helyezte a japán bankrendszert.

Természetesen a tovább csökkenő olajáraknak köszönhetően a kitermelők – BHP Billiton (-3,3 százalék), Rio Tinto (-4,1 százalék), Oil Search (-4,6 százalék), Woodside (-7,6 százalék), Inpex Holdings (-2,3 százalék), Cnooc (-3 százalék) – a nyersanyagárakkal tartottak. A Japán kereskedő házak – Marubeni (-2,7 százalék), Mitsubishi (-3,3 százalék) – akik főleg olajjal és egyéb nyersanyagokkal kereskednek, is jelentős veszteségeket szenvedtek.

Japánban a JVC (+2,8 százalék) és a Kenwood (+2,8 százalék) összeolvadásának örülhettek a befektetők. Az új cég 95,2 millió dolláros adómegtakarításra számíthat.

Hongkongban továbbra is a telekommunikációs cégeket vették, miután az utóbbi napokban jelentősen túladottá váltak.

Malajziában, ahol a GDP közel 7 százalékát fordítják az benzinár támogatásra közölte, hogy 41 százalékkal megemelni a benzinárakat. Ennek hatására az ország inflációja 3 százalékról 6 százalékra ugrik. India, ahol szintén jelentős támogatásban részesülnek a vásárlók 11 százalékkal növelte árait.

Kínában tovább estek a részvények, mivel attól tartanak, hogy a kormányzat központosítja a szén illetve az acél árát is. Az ország legnagyobb szénbányája a China Shenhua Energy 5,5 százalékkal zárt alacsonyabban, míg a Baoshan Iron 2,6 százalékkal. Az utóbbinak nem
engedélyezte a kormány, hogy növelje árait a harmadik negyedévben.

Dél-Koreában a Hyundai Heavy, a világ legnagyobb hajóépítője 2,4 milliárd dolláros megrendelést kapott 22 olajszállító hajó leszállítására Európából. A cég több mint háromszor annyi megrendelést (8,34 milliárd dollárnyit) kapott az első négy hónapban, mint egy évvel ezelőtt (2,47 milliárd dollár). Pillanatnyilag a világ legnagyobb hajóépítői, mind Dél-Koreaiak, 2012 előtt nem tudják leszállítani a megrendelt hajókat a lemaradás miatt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.