A rádiós beszélgetésben elhangzottak a polgármester tervei a kecskeméti útfejlesztésekről, de kitért az ipari területeken zajló fejlesztésekre és a kerékpárút-beruházásokra is — közölte a Baon.
Egy újabb ipari fejlesztési boom zajlik Kecskeméten, nagyon sok a beköltöző ipari vállalkozás, illetve a meglévők is fejlesztenek. A leglátványosabb a Mercedes második ütemű fejlesztése, amely jó ütemben, a terveknek megfelelően halad.
A próbagyártás elindult az új csarnokokban, és a jövő évben már városunk számára is érezhetővé válnak a szériagyártási sorozatok felfutásából adódó pluszfeladatok. Többek között új munkahelyeket teremtenek, újabb lehetőségek, újabb beszállítók érkeznek a városba
– nyilatkozta Szemereyné dr. Pataki Klaudia polgármester.
Kecskeméten tovább élénkül a gazdasági élet, az infrastrukturális beruházások ismét prioritást élveznek a polgármester szerint. „Az elmúlt két évben a lakosságra fókuszáltunk, lakossági útépítések és a lakóterületen lévő útfejlesztések, útstabilizálások, járdaépítések zajlottak. Most egy kicsit nagyobb figyelmet kell fordítanunk újra az ipari területek útfejlesztésére, kereszteződések, csomópontok kialakítására” – tette hozzá.
Megmondták a németek a világnak: Magyarország most fog előzni az autóiparban – megtette, amit a többiek nem tudtak
Az új és bővülő gyárak által látványosan megemelkedett a kamionforgalom is. Ahhoz, hogy a beszállítók meg tudják közelíteni az iparterületet, fontos a megfelelő úthálózat. A megduplázódott forgalomért is az ipari parkok a felelősek, az újabb üzemek, létesítmények beindulásával azonban még tovább emelkedik az áthaladó forgalom.
Óriási a kamionforgalom, amely fokozatosan emelkedik: 2015-ben a déli iparterület környékén, az új iparterületen – ami a Mercedes és a hozzá kapcsolódó beszállítói területeket jelenti, a Daimler út, a Barényi Béla út környezetében – mintegy 3500-as napi autó- és teherforgalom mozgott. Mára ez a szám megközelíti a 6000-et.
A forgalom az újabb üzemek, létesítmények beindulásával két év múlva 9600-ra emelkedhet.
„Ennek érdekében olyan úthálózatot építenénk ki, melynek részei lennének körgyűrű-szélesítési elkerülő utak, illetve a meglévő utak szélesítései, körforgalmak kialakítása, ezekkel próbáljuk majd az áteresztőképességét javítani” – mondta a polgármester.
Ma már az iparterületeknél úgy építik az új utakat, hogy van mellette gyalog- és kerékpárút. A rávezető, központból kivezető vagy a nagyobb lakossági területekről kivezető utak mellett is folyamatosan törekszik az önkormányzat a kerékpárutak megújítására, újak építésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.